Ga naar inhoud

Castratie kost 100 euro!! Waar is het goedkoper?


Kitty1985

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil binnenkort mijn konijntje laten castreren, maar nou blijkt dat het hier bij elke dierenarts rond de 70 tot 110 euro kost.

Dit vind ik wel erg duur voor een mannetjes konijn. Ik lees op veel sites dat het normaal gesproken tussen de 30 en 50 euro is.

Weet iemand een dierenarts in de omgeving van Arnhem die iets goedkoper, maar wel kundig is?

Groetjes,

Kitty

Link naar reactie
Delen op andere sites

MiJn Moos wordt a.s maandag geholpen en dat gaat me 74 euro kosten. Ik weet dat het goedkoper kan maar dan wordt er meestal geen gasnarcose gebruikt want gasnarcose is duurder is mij verteld. Ik wil dat er absoluut gasnarcose voor mijn nijn wordt gebruikt omdat het toch iets veiliger is voor een konijn is mij verteld. Daar komt nog eens bij dat mij verteld is bij mijn eigen dierenarts dat een konijn dat alleen via een injectie onder narcose wordt gebracht een spuit krijgt die erg pijnlijk voor een konijn is. Dat vind ik al geen prettig idee. Ik geef dus liever iets meer uit voor een gasnarcose omdat ik gewoon het beste en het prettigste wil voor Moos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn DA was de castratie van Teun 70 euro incl. medicijnen en nazorg. Lola gaat over 1,5 week onder het mes en dat gaat me incl. alles 150 euro kosten + 50 euro omdat ze iets aan haar oogjes gaan doen.

Best een hoop geld maar ik heb vertrouwen in de kundigheid van mijn DA en dat is me ook een hoop waard. Gelukkig hebben we een spaarpotje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft ook met de kosten pand omgeving dieren arts te maken....

Zo hantheerd elke da zijn eigen tarief....

dus zelf zoeken en vragen wat voor narcose er gebruikt word.

En om nu 40 km te gaan rijden.....kosten waar je auto op rijd moet je ook mee rekenen en de tijd die je daar exstra aan kwijt ben .Naast meer stress voor je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijzen van DA´s verschillen zo enorm omdat dierenartsen zelf de prijs kunnen/mogen bepalen. Buiten de kosten die er gemaakt worden voor de castratie en evt.medicijnen (sommige praktijken geven geen pijnstilling) maakt het ook wel degelijk verschil waar de praktijk zich bevindt. In sommige steden, plaatsen zijn mensen gewoon bereid er meer voor te betalen (of juist niet)

Dit verschilt uiteraard per persoon, begrijp me niet verkeerd, maar een in bv.een dorp met wat meer mensen van het `platteland`

Zullen ze over het algemeen minder uit willen geven aan deze kleinere huisdieren dan gemiddeld.

Er is niks mis mee om eens rond te bellen bij verschillende praktijken hoeveel het kost, ik krijg zeer, zeer regelmatig van dit soort telefoontjes. Let er wel op, dat je niet puur voor het geld gaat, maar let ook op bij wie je een goed gevoel krijgt, iemand die je geinteresseerd te woord staat, bereid is om je vragen te beantwoorden, is minstens zo belangrijk.en natuurlijk...je juiste informatie geeft!

(dus je konijn NIET nuchter houden...bijvoorbeeld...hihi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de routeplanner is het van Arnhem naar Renkum 13 km en in Renkum zit een dierenarts waar de konijnenopvang uit Ede de konijnen laat castreren, dus die zal wel goed zijn. Ik weet niet hoe duur die is, maar kan je navragen. De praktijk heet:

De Dorskamp

Hogenkampseweg 110

6871JS RENKUM

0317 316085

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig dat je op zoek gaat naar een goede goedkopere dierenarts !

De prijs die hij vraagt is behoorlijk (te)hoog..

Menig GOEDE dierenarts doet het voor minder ! (de onze bijv. en nazorg is dan ook nog eens gratis)

Er is een link op bb met dierenartsen waar mensen goede ervaringen mee hebben:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7421-konijnkundige-dierenartsen.html

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 jaren later...
wow 100 euro!!??

dat is egt duur vind ik!!

bij mij was t 40 euro en inenten 20 euro per konijn..

dat vond ik eig ook wel een klein btj duur maarja als het moet..

heb ze vndaag ingeent en mag ergens in de herfstvakantie bij de DA komen kyken!!:Phahahaha

bij operaties en spreekuur enzo!!:P

XXX

hoi waar zit jou dierenarts in veenendaal :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .