Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met onze vracht kwamen ook 2 zakken van 4 kg konijnendroom Herbs mee. Dat werd tijd, want ik had nog maar 2 handjes in de oude zak. Maar nu blijkt bij het openen van de zak dat het andere brokjes zijn door een "technische fout, kwaliteit blijft hetzelfde". Er stond op een stickertje op de zak "temporarily in modified shape, best quality, same recipe" (maar niet op de bestelsite en op een klein papiertje in de zak stond in ieniemienie lettertjes in 4 talen dat de brokjes nog "dezelfde sublieme kwaliteit hadden". Kan ik nu beter wachten tot ik weer de normale brokjes van konijnendroom kan voeren of kan ik deze nieuwe brokjes meteen gaan voeren? Kolino en Evelien hebben weleens goed uitgelegd wat het verschil is tussen geperste en geëxtrudeerde brok, maar ik vond alleen een topic waarin Evelien uitlegde dat Science Selective en Konijnendroom allebei goede kwaliteit waren en dat het van budget, voorkeur van de moppies en hun gezondheid afhing welke je voert.

Geplaatst:

Is allebei geperst, kun je gewoon geven, zonder iets te hoeven doen. Het enige verschil is dat de brok niet is platgedrukt in de vorm die je gewend bent. 

Samenstelling en bereidingswijze is gelijk. Wat ik wel zag is dat ze de diameter hebben aangepast, zodat het niet platgedrukt als het goed is even hoog is als de brok die je gewend bent. 

• Bedankt 1
Geplaatst:

Dank je wel, @Kolino, voor de geruststelling. Als ik het niet zeker weet of ik het goed onthouden/begrepen heb, vraag ik het liever even na op BunnyBunch. 😁

Dan zal die technische fout wellicht heel suf zijn: verkeerde mal gebruikt om de brokjes in te persen!? Waarom zouden ze eigenlijk dan zulke verschillende vormen hebben? Het scheelde veel in afmeting, de originele brokjes waren ongeveer 0,5x0,5x2 cm en die "verkeerde" zijn pijpjes van 4mm doorsnee en 1 cm lang. Echt priegeldingetjes. Die "originele" brokjes zijn lichter van kleur en "luchtiger". Hopelijk pakt het niet anders uit voor het gebit dan. 

Geplaatst:

Ik weet dat jaren terug de mal van de Beaphar Nature brokken kapot ging, en het zo duur was die te vervangen, terwijl die brok op zich wel verkocht maar ook niet in enorme aantallen, dat ze gewoon een standaard brokvorm zijn gaan gebruiken daarna. Het zou kunnen dat er bij Bunny nature net zo iets aan de hand is, of dat er een vervangende mal gemaakt moet worden, die niet direct voorhanden is. 

Als een nieuwe brok op de markt komt is er altijd een bepaalde marketing bij waarom nou juist die bijzondere unieke vorm goed is, maar je ziet dat vaak na een aantal jaren, als het geen enorm verkopend voer is, ze teruggaan naar een standaard mal 😂 Ik denk eigenlijk ook niet dat het echt uitmaakt voor de konijnen, als de samenstelling wel hetzelfde is. 

• Bedankt 1
Geplaatst:

Jep ik gok echt op een kapotte mal en dat daar even geen goede oplossing voor is. Ik gebruik het merk zelf ook, maar ik had dus eerder dat gedoe met Beaphar ook. Waren eerst soort hartjes, maar het is met die brok niet zo goed afgelopen, het werd geëxtrudeerd. Daarom ben ik toen geswitcht naar Bunny Nature, maar pas toen ze de bereidingswijze veranderden. 

Laten we hopen dat het allemaal van korte duur is. 

Ik had trouwens wel iedere keer van die mega dikke brokken er in zitten, waar je niks mee kunt. Ik vond het te gevaarlijk om te geven, kans op verslikken, stikken of kiezen breken, danwel dat de wortels teveel druk geven in het meest gunstige geval.

Dus elke keer checken of er geen afwijkende vorm tussen zat. Ik denk dat je iets van 20-30 van dat soort brokjes op een zak vond. Heb nog overwogen om er over te klagen, het was wel blij elke zak raak 🤔 Misschien hebben anderen dat wel gedaan 😉

De huidige vorm is niet ideaal voor het gebit, maar dat weten zij hopelijk ook. Ik maak me geen zorgen maar ik hoop wel dat de platte vorm weer terug komt zodat de druk beter verdeeld wordt. 

• Bedankt 1
Geplaatst:

Dank jullie wel beiden. 👍GetAttachmentThumbnail?id=AAkALgAAAAAAHY Het verheldert een hoop. Ik heb gelukkig nog nooit hele grote "originele" brokjes gezien in de paar kleine zakken die hier leeg gegaan zijn. Ik kijk wel altijd of er geen rare dingen in zitten. Goed om te weten dat die te grote originele brokjes niet veilig zijn om te geven. Als ik die vind dan vinden de honden het vast geen probleem om die te krijgen als ze "meekijken" als de konijnen eten krijgen. Fibafirst stokjes lusten ze ook tenslotte. 🙂GetAttachmentThumbnail?id=AAkALgAAAAAAHY  
Zijn dan ronde "pijpjes" minder goed voor de drukverdeling over de kiezen? Er zijn toch heel veel biksjes van allerlei merken die zo'n vorm hebben? Eerst was er ook het verhaal dat de verschillende vormpjes van care+ (toch?) speciaal waren gemaakt om de gebitten optimaal af te laten slijten? Pffff, wat wordt er toch allemaal verzonnen om een product verkocht te krijgen.  

Geplaatst:

Eigenlijk zijn de kiezen om te malen, Verkeerde brokken kunnen de kieswortel de verkeerde kant op laten groeien. Deze brokjes zijn oke zo hoor, maar ik hoop toch echt dat de platgeslagen variant terug komt. 

Ik zit te denken hoe ik het kan uitleggen, als je een plank op het zand legt, dan is de druk overal hetzelfde. Stel dat je dat met een stok doet, dan krijg je een kuil die niet over de gehele breedte even hoog is. Met zo'n dunne brok niet zo'n probleem, maar die joekels die ik heb gevonden, wel degelijk een probleem. Doodeng vond ik die dingen. 

Een hond zal het wel weg krijgen inderdaad. Maar vergis je niet, ze zijn ook nog eens keihard! 

Zoals ze de brok nu aanbieden is het oke, maar niet perfect. Het onderscheid ze toch van budget, los van de ingrediënten. Laat ze maar snel een nieuwe mal hebben! Misschien is die er al, maar moeten wij de oude voorraad eerst opgebruiken?

De brok is ook even heeeel slecht leverbaar geweest, wat misschien ook met dit euvel te maken heeft? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .