Evee Geplaatst: 5 november Geplaatst: 5 november De feestdagen komen eraan en daarmee, zeker voor konijnen die in huis leven, ook wat uitdaging! Konijnen en kerst gaan namelijk niet altijd goed samen! - Kerstbomen zijn giftig voor konijnen - Kerststerren (de planten) zijn zeer giftig voor konijnen - Snoeren en kabels van verlichting kunnen brandwonden geven als konijnen er op knagen! TIPS Zet de kerstboom bij voorkeur buiten bereik van de konijnen en gebruik een kunstboom. Verwerk snoeren, lampjes en decoratie zo dat konijnen er niet bij kunnen knagen. Let op planten zoals kerstster, hulst, maretak — deze zijn giftig! Ook chocolade is giftig voor konijnen, houd ook dat buiten bereik! Hoe pakken jullie de kerstversiering aan met konijnen in huis of in de tuin? Of vinden jullie het nog veel te vroeg voor de kerstdecoratie? Meer lezen? onderaan in het artikel over vuurwerk staan ook tips over kerst en konijnen: https://www.bunnybunch.nl/konijnen-en-vuurwerk/ Quote
Cheeta26 Geplaatst: 5 november Geplaatst: 5 november Wij hebben alleen binnen een kerstboom dus dat is geen probleem Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november 6 uren geleden, Cheeta26 zei: Wij hebben alleen binnen een kerstboom dus dat is geen probleem En de konijnen zitten buiten. Quote
Boris en Beer Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november Ik heb de konijnen binnen, maar heb een kunstboom. Kerstplanten koop ik sowieso nooit, al staan ze hoog, want ik heb ook katten en daar is het ook giftig voor. De kunstboom vinden ze even interessant maar knagen doen ze er niet op, al kun je dat natuurlijk nooit uitsluiten. Als dat kunststof/plastic in hun darmen komt is het ook foute boel, dus ze mogen bij mij alleen onder toezicht los. Gelukkig staat mijn boom op redelijke hoogte dus maakt dat het al iets minder verleidelijk. Overigens vinden ze konijnen de boom bij mij maar al wat interessant en liggen ze er graag onder. ❤️ 4 Quote
Lappie2 Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november 31 minuten geleden, Boris en Beer zei: Ik heb de konijnen binnen, maar heb een kunstboom. Kerstplanten koop ik sowieso nooit, al staan ze hoog, want ik heb ook katten en daar is het ook giftig voor. De kunstboom vinden ze even interessant maar knagen doen ze er niet op, al kun je dat natuurlijk nooit uitsluiten. Als dat kunststof/plastic in hun darmen komt is het ook foute boel, dus ze mogen bij mij alleen onder toezicht los. Gelukkig staat mijn boom op redelijke hoogte dus maakt dat het al iets minder verleidelijk. Overigens vinden ze konijnen de boom bij mij maar al wat interessant en liggen ze er graag onder. ❤️ Aaaaawwwww wat schattig❤️ Hier konijnen boven en de boom (kunststof) beneden op een verhoging. Als ze eens beneden zijn komen ze daar niet eens in de buurt. Dochter zet altijd een klein boompje in de vensterbank ver van hun plek. Kip vind het ook niet interessant. Hooguit een witte flats op de piek🤪 Quote
Evee Geplaatst: 26 november Auteur Geplaatst: 26 november Even een schopje voor dit topic, aangezien het nu wel de tijd van het jaar is dat mensen de kerstboom in huis halen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.