Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Mijn bejaarde konijn Lola kreeg steeds meer moeite met lopen en opstaan. De dierenarts heeft daarom Meloxidyl (Metacam) voorgeschreven en sindsdien gaat het een heel stuk beter met haar. Nu is het wel zo dat ik elke 2 weken 28 euro moet betalen voor zo'n flesje dus dat gaat aardig in de papieren lopen.

Weet iemand een goedkoper (natuurlijk) alternatief? 

Mocht er geen alternatief zijn dan blijf ik haar dit uiteraard wel geven.

Geplaatst:

Hoeveel weegt ze / hoeveel geef je per keer?

Het kan voor grote doseringen goedkoper zijn om bijv. De variant voor paarden te geven. Maar dan moet je dat wel kunnen dosering voor jouw konijn. 

Je zou ook rond kunnen bellen of andere dierenartsen lagere prijzen rekenen voor het medicijn.

Ik zou zo snel geen goedkoper alternatief medicijn weten voor je.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Evee zei:

Hoeveel weegt ze / hoeveel geef je per keer?

Het kan voor grote doseringen goedkoper zijn om bijv. De variant voor paarden te geven. Maar dan moet je dat wel kunnen dosering voor jouw konijn. 

Je zou ook rond kunnen bellen of andere dierenartsen lagere prijzen rekenen voor het medicijn.

Ik zou zo snel geen goedkoper alternatief medicijn weten voor je.

Dankjewel voor je reactie! Ze weegt ruim 5 kilo en ze krijgt 2x daags 1.2 ml. De variant die ze nu krijgt is voor honden. 

Geplaatst:

O een konijn van 5kg kan de paarden variant wel hebben. Niet alle dierenartsen kunnen en/of willen die variant bestellen. 

Ik zit te denken, klopt de dosis wel? Onder doseert de dierenarts bewust? Met dit soort klachten wordt er juist hoger gedoseerd. De dosis zou mogelijk verdubbeld worden in dat geval. 

Er zijn nog wel andere opties, maar die zijn niet goedkoper! 

Een natuurlijke manier van pijnstilling zou ik niet aanraden. Dat werkt allemaal niet goed genoeg. In een van de topics werd synopet genoemd. Ik heb er geen ervaring mee. Wel met alle kruiden die er in zitten, kurkuma is iets waar je wel voorzichtig mee moet zijn. Daar zit een maximum op, wat ik niet meer uit mijn hoofd weet. Plus de mossel is natuurlijk niet plantaardig. Je kunt er met de dierenarts naar kijken. 

Als je in het topic over heupdysplasie kijkt, dan zie je ook wat adviezen voorbij komen die passen bij konijnen met gewrichtsproblemen.  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .