Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Helaas zagen we bij de jaarlijkse controle dat er wel achteruit gang is opgetreden bij Lodewijk. Dit was scan 3, dus 2 jaar na de diagnose.

Vorig jaar was hij stabiel, maar dit jaar kun je zien dat de afstand tot de heupkop toch groter is geworden.

Wij vonden zelf ook dat hij wat kwakkelde en we hadden de pijnstilling (Novacam) al verhoogd.

Het is verdrietig, ook al weten we dat het in principe elk jaar hoort te verslechteren.

Nu is ons voorgesteld om 2 tabletten Phen-Pred te gaan doen per dag en de Novacam pijnstilling te stoppen. 

Dit zou betere pijnverlichting geven en beter voor hem zijn. Natuurlijk vinden we dat geen probleem, maar ik vind het wel een beetje raar dat ons konijn prednison gaat krijgen. Misschien omdat ik het zelf teveel heb gehad. Daarnaast vragen we ons af of dit nu echt beter is. We gaan in ieder geval 5 dagen proberen. De kosten zijn €70 per 100 tabletten, dus dat wordt €500 per jaar aan kosten. Dat is geen probleem, als het werkt en hij het verdraagt.

Ik vroeg me af, heeft er iemand hier goede ervaringen en/of evt. nog ideeën over goedkoper inslaan van tabletten?

Geplaatst:
13 uren geleden, happy211 zei:

Phen-pred ken ik zelf niet, maar je zou ook eens kunnen kijken naar synopet. Daar hoor ik wel goede ervaringen over bij gewrichtsproblemen.

Ik heb even gekeken, maar ik zie dat het dus een ondersteunend middel is. Die voor het kraakbeen kan dus wel goed zijn. 
Dit ga ik even bij de dierenarts neerleggen. Alles wat hem langer happy houdt vind ik de moeite waard.

In principe springt, rent en beweegt hij nog vollop. De DA zei ook dat wij er enorm snel bij zijn geweest, want ze ziet vooral konijnen waar de heupkom er helemaal niet meer is. Het is gelukkig ook 1 kant. Maar in tegensteling tot honden kun je een konijn geen heupprothese geven. Dus hoe stabieler hij blijft, hoe beter het is.

Geplaatst:

Lodewijk heeft nu 4 dagen Phen-Pred gehad. Ik vind dat hij het zeker wel beter doet. Hij oogt levendiger. 

Hij komt niet om pijnstilling bij de deur zeuren, dus het werkt denk ik afdoende.

Ik ben flink ziek geweest de afgelopen weken, maar ik wil wel nog video terug zien om te vergelijken met oude medicijnen / nieuwe medicijnen. 

Dat ga ik waarschijnlijk van het weekend doen. We hebben inmiddels 50 tabletten gehaald.

Wat wel heel grappig is, is dat Lodewijk dus gewoon de pil aanneemt en opkauwt. 

Ik weet nog hoe die smiecht van een Scarlett bij de dierenarts haar lekkere eten op at en die pil panacur gewoon uit haar bek liet vallen.

Tot 2x toe. Dus ik ben nog steeds blij dat Lodewijk echt een drugskonijn is. Dit schijnt niet lekker te zijn, maar dat vind hij dus kennelijk niet erg.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
11 uren geleden, bunnyempress zei:

Ik weet nog hoe die smiecht van een Scarlett bij de dierenarts haar lekkere eten op at

Ik heb nog nooit van mijn leven een konijn gehad dat iets wilde eten bij de dierenarts. Daar zijn ze altijd erg timide en onder de indruk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .