Marcovka2 Geplaatst: 16 augustus Geplaatst: 16 augustus Hallo, twee van mijn konijntjes zijn inmiddels al bijna 5 jaar. Ik heb in de winkel een paar keer met de Science Selective Four+ in mijn handen gestaan. Hebben deze brokjes echt voordelen voor een vierplussertje?
happy211 Geplaatst: 16 augustus Geplaatst: 16 augustus Een konijn van 4+ is in mijn opzicht echt nog geen senior, tenzij je het hebt over grote rassen zoals Vlaamse reuzen of Franse hangoren. Dat is nog gewoon een volwassen konijn dat prima normale brokken kan krijgen. Pas als je merkt dat ze wat meer senior klachten krijgen, zoals lastiger op gewicht blijven, zou ik over ander voer gaan nadenken, maar dan zou mijn voorkeur uitgaan naar junior omdat daar juist meer voedingsstoffen in zitten voor de extra ondersteuning.
Marcovka2 Geplaatst: 16 augustus Auteur Geplaatst: 16 augustus Het zijn dwergjes. Ze zijn hooguit wat rustiger dan vroeger. Hun maatjes zijn nog geen 4 jaar dus dan wordt het ook lastig met gescheiden brokjes geven.
Evee Geplaatst: 16 augustus Geplaatst: 16 augustus Lekker op de gewone adult blijven, zou ik zeggen 😉 die zijn nog lang niet senior.
Boris en Beer Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Boris en Beer zijn ook ruim vier en ik heb 1 keer zo'n zak Four Plus geprobeerd (ze krijgen normaal gewoon de adult) - maar ik had echt het idee dat ze minder voldaan waren na die porties. Dus ben ook weer terug naar de normale adult. Ik vraag me uberhaupt af of die Four Plus wel echt zoveel meerwaarde heeft.
Evee Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Er zitten wat extra vitamines in toegevoegd, dus voor konijnen met lage weerstand kan het handig zijn. Zelf mengde ik het voor Brenda met de normale adult, dus die kreeg een mix van de gewone en de mature. Maar die was al 10. Wat ik nog over heb gaat nu als "snoepje" naar Harold. Die krijgen de gewone adult, maar aangezien Harold ook op leeftijd is, krijgt hij het dus als extraatje.
Boris en Beer Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Dat is wel slim ja, gewoon mixen met de adult! Maar inderdaad, ik vind 4 jaar helemaal nog niet zo senior hihi. Dus ik wacht er nog even een tijdje mee!
Aanbevolen berichten