Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Deze heeft lyomyxovax en cunical gebruikt.

Bij de eerste inenting, voor ik Nijn kocht, heeft Nijn Dervaximyxo en Arvilap gehad...

Juist de bovenste twee las ik zijn veilig, maar dervaximyxo is dus het middel die niet als veilig word omschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is dat omdat in dervaximyxo het echte, verzwakte, myx virus zit, en in lyomyxovax zit slechts een afgeleid virus of iets dergelijks. Daarom zou dervaximyxo dacht ik 100% bescherming bieden, maar een grotere kans op een entreactie geven, terwijl lyomyxovax bij de ziekte slechts er voor zorgt dat de symptomen milder zijn en niet dodelijk is, maar het heeft dan wel een kleinere kans op een entreactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen om 9 uur meteen gebeld, cunical en lyomyxovax werden gebruikt, dus gelukkig in orde!

In de wachtkamer stond een senseo voor de wachtende haha, gelukkig was het niet druk en konden we meteen door!

Voor twee konijnen, beide inentingen heb ik 28 euro betaald, echt niet duur vind ik!

Nou pff, we zijn er weer een half jaartje vanaf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kost bij jullie over het algemeen de inenting? Ik heb het bij onze DA eens nagevraagd en dat schijnt 36 eur per konijn te kosten. Tenzij je op de inentingsdag komt die ze 2x per jaar hebben, dan is het 18. Maar die is natuurlijk alweer geweest, bleh. Met 5 konijnen tikt dat aardig aan! Ik vraag me af wat gangbaar is en of het zin heeft een lading dierenartsen te bellen. Iemand ervaring in regio Nijmegen/Tiel met de kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier in de buurt ook rondgebeld en ge-emailed (zuid-holland) en het scheelt echt heel veel qua prijs. ik heb ook een goede deal kunnen sluiten met een da omdat ik met meerdere konijnen kwam (11)

bij mij varieerden de prijzen van 9,- per konijn tot 27,- per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmorgen de twee dierenartsen die hier zitten gebeld.

Maar pfoeh, dat scheelt nogal in de prijs.

Bij de een was het tijdens algemene inentingsdag 13 euro en daarnaast 36,-

En bij de ander tijdens de inentingsdag 22,- en daarnaast 56,-

Wat een geld bij die laatste.. :)

En laat natuurlijk bij beide die dag net geweest zijn.. :P

Maar goed dat ik lees over die stoffen, want dat ga ik dan van te voren nog wel even checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dierenarts. Hier was natuurlijk ook het konijnenvaccinatiespreekuur net een paar weken geleden geweest. Maar ja, ik wil ook niet het risico lopen dat een van de twee ziek zou worden terwijl dat met twee simpele prikjes te voorkomen is!

Het was bij mij in totaal 29,05, voor twee konijnen dus. Tijdens het vaccinatiespreekuur is het dus goedkoper, dus ik heb het meteen maar in mijn agenda gezet dat ik daar even aan moet denken in oktober.

Ko en Nijn vonden het trouwens helemaal niet leuk, die autorit naar de dierenarts. Ik heb ze nog nooit zo snel zien ademhalen. Ze bleven echter netjes zitten toen ze ingeënt werden, en de dierenarts zei dat het fijn was dat ze zo handtam zijn. Nu zitten ze weer in hun ren, een beetje na te hijgen van alle opgedane indrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne gaan morgen ook allebei naar de dieren arts. Begin een vaag vermoeden te krijgen dat 1 van de "voedsters" toch echt een ram is. Ze krijgen morgen de entingen en worden nagekeken. O.a. op geslacht dus, hoop stiekum dat ik toch twee dames heb! Zie namelijk ontzettend op tegen de castratie eventueel. Was als het twee dames zijn van plan om een geholpen man uit de opvang te halen als de grote ren eenmaal af was zodat ik die spannende castratie niet hoefde mee te maken. Maar als het wel een ram is gaat ie zo snel mogelijk ter castratie hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bailey is ook ingeent, en dus helemaal klaar voor de zomer ;)

Alles was goed gelukkig en de DA vond hem een bijzonder konijntje :mdr:

Alleen meneer houd niet zo van naar de DA gaan bleek wel.. als het aan hem had gelegen was hij zo van de behandeltafel afgesprongen.

Nou duurt het gelukkig weer ff voordat we weer gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk (dierenwinkelkonijn) 3 maanden. maar onze DA castreert eigenlijk pas vanaf een maand of 5 a 6

Dat betekent dus dat je ram al vruchtbaar is...

Aangezien het dierenwinkel konijnen zijn, ben je natuurlijk niet helemaal zeker van hun leeftijd. Maar ik zou ze nu scheiden en hopen dat ze niet wat ouder zijn en dat je vrouwtje dus niet zwanger is.

En dan kan je best op zoek naar een DA die nu al wilt castreren, anders zullen ze een paar maanden uit elkaar moeten tot 2 weken na de castratie van de ram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wie heeft vandaag allemaal zijn konijnen geent en doen jullie dit 1 of 2 keer in het jaar? Ik heb mijn konijnen lady en sterre vanmiddag voor vhd en myxomatose laten in enten als ik het allemaal goed schrijf. Chi-chi was volgens de vorige eigenaar al geent.

aangepast door pukkiepower
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje... zijn er hier meer mensen die 3 keer per jaar enten??

Guus is in maart geent en ik kreeg nu weer een oproep. Ik dus even gebeld en ze adviseren om de 3 maanden te enten maar om het half jaar kan ook...

Wat zouden jullie doen en zijn er meer die 3 keer per jaar enten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .