Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Emily, goed dat je zoveel over je konijntje wilt weten! De vragen die stelt, zijn echter al (meerdere) malen beantwoord in dit topic. Misschien kun je dit topic eens doorlezen? Dan leer je ook meteen een hoop!

Je kunt konijntjes vanaf 12 weken inenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kunt Wolfje niet op dezelfde dag laten enten als de castratie. Als hij dan ziek wordt, is het lastig te zeggen waar hij ziek van is. Mijn DA wilde eerst castreren en een week later enten. (bij de controle) Hij kan wel alleen enten als Wolfje weer helemaal gezond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter laat dan nooit, maar Gijs kan er voorlopig ook weer tegen!

Gijs heb ik pas sinds nov en ben naar de DA gegaan waar Gijs een maand geleden ook 2 nachtjes heeft geslapen (overigens geen logeerpartijtje...).

Maar ben nu definitief: het is geen slechte DA, maar ook niet heel erg nauwkeurig. Toch op zoek naar een andere, meer konijnkundig.

Hij heeft uitleg gegeven over de nagels en gaf aan dat deze niet te lang waren.

Gijs blij natuurlijk!

Even snelle check in de oren, hartslag en 'even de kaak voelen' ivm de kiezen.

Volgens mij kun je, door wederzijds op de rij kiezen te drukken aan de buitenkant toch niet zien hoe het met de kiezen gesteld is of?

Mochten er mini-haakjes zitten, dan creeër je toch juist het risico op beschadiging van de wangen?

Daarna ook 2 vaccinaties. DA vertelde er niet bij dat het 2 weken nodig heeft om immuun te zijn en dat Gijs komende week een baaldag kan hebben (als bijwerking).

Voor de 2 vaccinaties en snelle check-up was ik €36,- kwijt.

De autorit vind Gijs echt traumatisch volgens mij. Het is een trillend standbeeld met enorme ogen dan. Arme jongen....

Gelukkig wordt het me dit keer niet aangerekend, ik mag alweer in de buurt komen en een aai geven. In tegenstelling tot de vorige keer.

In de wachtkamer zaten op dat moment 5 honden! Totaal geen aandacht voor elkaar, maar helemaal gefixeerd op een konijn dat onzichtbaar was door de vervoersbox. Snapte er niks van!

aangepast door Mopsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs wordt ook niet immuun he, door de inentingen. Ze kunnen nog gewoon ziek worden, maar door de inentingen hebben ze veel meer kans om er weer bovenop te komen. Een konijn wat niet geënt is, wordt zelden weer beter..

Het lijkt mij ook niet dat je aan de buitenkant kan voelen hoe het met de kiesjes gesteld is. Dat hoort gedaan te worden met een soort kijker (lijkt een beetje op een oorkijker).

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaaaaaaaaaaaa het is gelukt! wat een weer zeg! ook eerste keer voor jimmy in het OV! hij trillde best veel maar uiteindelijk issie weer rustig geworden!

de DA was zeer tevreden zei ze! ook dat ze fantastisch uit zagen..glanzend en goed op gewicht! ze heeft ze allebei uitgebreid onderzocht..nijn is 1kilo 4 en jimmy 2 kilo 1 !

ook zei ze dat ik moest in de gaten houden door de rui! de nagels werden mooi geknipt en ze zijn ingeent voor myx en VHS

we doen 1x per jaar inenting, omze konijnen zijn binnen konijnen en komen niet in aanraking met andere dieren behlave onze eigen katen die ook ingeent zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet degene die dit verzonnen heeft hoor.

Het ís gewoon een feit dat de enting van myx maar heel kort werkt (iets van 2 maanden ofzo). Dat is niet lang genoeg om beschermd te worden tegen iets wat muggen overbrengen toch, die de hele zomer volop voorkomen? Je DA kan een mening daarover hebben, maar feiten geven andere informatie.

Maar goed, het maakt mij niet uit, ik geef ook alleen maar advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de DA zegt een keer per jaar is genoeg

Dat zei hij bij ons ook..maar vooral ook omdat het binnenkonijntjes zijn die bijna nooit buiten komen. Ik twijfel zelf nog een beetje of ik het over een jaar weer doe of toch voor de zekerheid maar in het najaar. Is ook wel fijn dat ze dan twee keer in het jaar even goed nagekeken worden en we wonen hier naast een spoorlijn waar ook veel wilde konijntjes rondhuppelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolfje is vandaag ingeent en hij was heel erg dapper geweest.

Geen tegenwerking ofzo en ik kreeg een compliment dat hij er erg goed uit ziet :$ alleen mag hij een eiredop vol met brokken terwijl hij meer krijgt en er goed uit ziet. ik vind een eieredop wel erg weinig hoor.

Hij was bijna 1 kilo.

Na de prik sprong hij in mijn nek, heel lief joh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolfje is vandaag ingeent en hij was heel erg dapper geweest.

Geen tegenwerking ofzo en ik kreeg een compliment dat hij er erg goed uit ziet :$ alleen mag hij een eiredop vol met brokken terwijl hij meer krijgt en er goed uit ziet. ik vind een eieredop wel erg weinig hoor.

Hij was bijna 1 kilo.

Na de prik sprong hij in mijn nek, heel lief joh

Doet Snuf ook bij mij. Ik vind dat ook zooo lief altijd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan praten we hier over sc he??

Nu krijgt hij ff ander soort maar ik ga wel overstappen.

Maar omdat sc grote brokken zijn dacht ik: veelste weinig.

Normaal krijgt hij meer terwijl hij wel op een mooi gewicht zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hoeverre hebben jullie gecheckt waarmee de dierenarts vaccineert?

Ik las net op dierenkliniek wilhelminapark dat er 2 soorten zijn die niet veilig is voor de tamme konijnen.

Dit is een combinatie vaccin als ik het goed begrijp, dus VHD en myxomatose in 1.

Ik meen mij te herrineren dat Nijntje 2 jaar terug maar 1 prik kreeg, iets nieuws volgens myn dierenarts toen.

Ik moet morgen met de nijnen erheen, ik denk dat ik dan toch maar ga bellen om te vragen waarmee precies word gevaccineerd, of zou dit overbodig zijn????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .