Sabbie Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 Emily, goed dat je zoveel over je konijntje wilt weten! De vragen die stelt, zijn echter al (meerdere) malen beantwoord in dit topic. Misschien kun je dit topic eens doorlezen? Dan leer je ook meteen een hoop! Je kunt konijntjes vanaf 12 weken inenten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lia Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 hoe zit het als ik wolfje wil laten helpen, zit er een tijd tussen met enting??mag dat samen of samen in korte tijd.ik moet ff de da bellen vragen welke dagen het zijn dat er een enting dag is bij hun. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 Je kunt Wolfje niet op dezelfde dag laten enten als de castratie. Als hij dan ziek wordt, is het lastig te zeggen waar hij ziek van is. Mijn DA wilde eerst castreren en een week later enten. (bij de controle) Hij kan wel alleen enten als Wolfje weer helemaal gezond is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lia Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 in mei of juni (hangt van de belasting af ) word hij geholpen. Dus zou hij deze mnd het gewoon kunnen laten enten.Ik had net gebeld maar de da is dicht. MOrgen bel ik weer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mopsie Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 (aangepast) Beter laat dan nooit, maar Gijs kan er voorlopig ook weer tegen!Gijs heb ik pas sinds nov en ben naar de DA gegaan waar Gijs een maand geleden ook 2 nachtjes heeft geslapen (overigens geen logeerpartijtje...).Maar ben nu definitief: het is geen slechte DA, maar ook niet heel erg nauwkeurig. Toch op zoek naar een andere, meer konijnkundig. Hij heeft uitleg gegeven over de nagels en gaf aan dat deze niet te lang waren.Gijs blij natuurlijk!Even snelle check in de oren, hartslag en 'even de kaak voelen' ivm de kiezen.Volgens mij kun je, door wederzijds op de rij kiezen te drukken aan de buitenkant toch niet zien hoe het met de kiezen gesteld is of?Mochten er mini-haakjes zitten, dan creeĆ«r je toch juist het risico op beschadiging van de wangen? Daarna ook 2 vaccinaties. DA vertelde er niet bij dat het 2 weken nodig heeft om immuun te zijn en dat Gijs komende week een baaldag kan hebben (als bijwerking). Voor de 2 vaccinaties en snelle check-up was ik ā¬36,- kwijt. De autorit vind Gijs echt traumatisch volgens mij. Het is een trillend standbeeld met enorme ogen dan. Arme jongen....Gelukkig wordt het me dit keer niet aangerekend, ik mag alweer in de buurt komen en een aai geven. In tegenstelling tot de vorige keer. In de wachtkamer zaten op dat moment 5 honden! Totaal geen aandacht voor elkaar, maar helemaal gefixeerd op een konijn dat onzichtbaar was door de vervoersbox. Snapte er niks van! 27 april 2009 aangepast door Mopsie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2009 Gijs wordt ook niet immuun he, door de inentingen. Ze kunnen nog gewoon ziek worden, maar door de inentingen hebben ze veel meer kans om er weer bovenop te komen. Een konijn wat niet geƫnt is, wordt zelden weer beter..Het lijkt mij ook niet dat je aan de buitenkant kan voelen hoe het met de kiesjes gesteld is. Dat hoort gedaan te worden met een soort kijker (lijkt een beetje op een oorkijker). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 jaaaaaaaaaaaaa het is gelukt! wat een weer zeg! ook eerste keer voor jimmy in het OV! hij trillde best veel maar uiteindelijk issie weer rustig geworden!de DA was zeer tevreden zei ze! ook dat ze fantastisch uit zagen..glanzend en goed op gewicht! ze heeft ze allebei uitgebreid onderzocht..nijn is 1kilo 4 en jimmy 2 kilo 1 !ook zei ze dat ik moest in de gaten houden door de rui! de nagels werden mooi geknipt en ze zijn ingeent voor myx en VHSwe doen 1x per jaar inenting, omze konijnen zijn binnen konijnen en komen niet in aanraking met andere dieren behlave onze eigen katen die ook ingeent zijn! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2009 Jimmy&Nijn, het is echt wel belangrijk dat ze 2x per jaar ingeƫnt worden.Het kan namelijk ook via muggen overgebracht worden (en zelfs via je schoenzolen), en die heb je binnen ook. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 de DA zegt een keer per jaar is genoeg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2009 Nope, is helaas niet waar..Sommige DA-en raden zelfs 3x per jaar enten voor myx aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 ok mijn konijnkundige DA liegt dan volgens jou...en ook onze konijnen opvang dus...maar goed ze zijn vandaag ingeent Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2009 Ik ben niet degene die dit verzonnen heeft hoor.Het Ćs gewoon een feit dat de enting van myx maar heel kort werkt (iets van 2 maanden ofzo). Dat is niet lang genoeg om beschermd te worden tegen iets wat muggen overbrengen toch, die de hele zomer volop voorkomen? Je DA kan een mening daarover hebben, maar feiten geven andere informatie.Maar goed, het maakt mij niet uit, ik geef ook alleen maar advies. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 het is goed hoor Danielle. Het artikle op BB zegt 4 maanden is de inenting goed. daarna zijn er bijna geen muggen hier meer ik woon niet in de jungle of op het plate land maar ik een stad dan zijn de risicos niet zo groot. ik hou me aanhet advies van mijn DA Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2009 Prima. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lia Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 Volgende week woensdag is schijnbaar wolfje de pineut Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosalinde Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 de DA zegt een keer per jaar is genoegDat zei hij bij ons ook..maar vooral ook omdat het binnenkonijntjes zijn die bijna nooit buiten komen. Ik twijfel zelf nog een beetje of ik het over een jaar weer doe of toch voor de zekerheid maar in het najaar. Is ook wel fijn dat ze dan twee keer in het jaar even goed nagekeken worden en we wonen hier naast een spoorlijn waar ook veel wilde konijntjes rondhuppelen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 3 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2009 Maakt niet uit of het binnenkonijnen zijn.Muggen dragen de ziekte over, en zelfs via je schoenzolen kun jij het naar binnen brengen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lia Geplaatst: 6 mei 2009 Delen Geplaatst: 6 mei 2009 Wolfje is vandaag ingeent en hij was heel erg dapper geweest. Geen tegenwerking ofzo en ik kreeg een compliment dat hij er erg goed uit ziet alleen mag hij een eiredop vol met brokken terwijl hij meer krijgt en er goed uit ziet. ik vind een eieredop wel erg weinig hoor.Hij was bijna 1 kilo. Na de prik sprong hij in mijn nek, heel lief joh Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Karina Geplaatst: 6 mei 2009 Delen Geplaatst: 6 mei 2009 Wolfje is vandaag ingeent en hij was heel erg dapper geweest. Geen tegenwerking ofzo en ik kreeg een compliment dat hij er erg goed uit ziet alleen mag hij een eiredop vol met brokken terwijl hij meer krijgt en er goed uit ziet. ik vind een eieredop wel erg weinig hoor.Hij was bijna 1 kilo. Na de prik sprong hij in mijn nek, heel lief joh Doet Snuf ook bij mij. Ik vind dat ook zooo lief altijd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lirazel Geplaatst: 7 mei 2009 Delen Geplaatst: 7 mei 2009 Als ik even kijk naar de biks die ik geef dan is een eierdopje ongeveer 25 gram, dus dat klopt wel als hij een kilo weegt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 7 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2009 Precies.. Bij mij lijkt het ook heel erg weinig wat ze krijgen, en bij mij wegen ze allemaal zo'n 2 kilo en zitten ze met z'n 2en. Dus een eierdop zou heel goed kunnen, zeker als ie daarnaast gewoon hooi en groenten krijgt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lia Geplaatst: 7 mei 2009 Delen Geplaatst: 7 mei 2009 dan praten we hier over sc he??Nu krijgt hij ff ander soort maar ik ga wel overstappen.Maar omdat sc grote brokken zijn dacht ik: veelste weinig.Normaal krijgt hij meer terwijl hij wel op een mooi gewicht zit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbie Geplaatst: 8 mei 2009 Delen Geplaatst: 8 mei 2009 In hoeverre hebben jullie gecheckt waarmee de dierenarts vaccineert?Ik las net op dierenkliniek wilhelminapark dat er 2 soorten zijn die niet veilig is voor de tamme konijnen.Dit is een combinatie vaccin als ik het goed begrijp, dus VHD en myxomatose in 1. Ik meen mij te herrineren dat Nijntje 2 jaar terug maar 1 prik kreeg, iets nieuws volgens myn dierenarts toen. Ik moet morgen met de nijnen erheen, ik denk dat ik dan toch maar ga bellen om te vragen waarmee precies word gevaccineerd, of zou dit overbodig zijn???? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Bij mij wordt de stof in het inentingenboekje geschreven.Bij mijn DA worden gelukkig de goede entingsstoffen gebruikt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Deze heeft lyomyxovax en cunical gebruikt. Bij de eerste inenting, voor ik Nijn kocht, heeft Nijn Dervaximyxo en Arvilap gehad... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten