Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden, Linda20 zei:

@Lappie2 Had ik al gedaan 😛 maar dacht dat t over die MET draad ging. Maar bedankt 😮

Draaaadddd....Loooosssss😉🤪🤗

Hij is bij mij net gebracht 😁 Ben m nu aan het opladen. Moet 7 uur laden. Dus rond 20.00 ga ik m uit proberen. Moet nog wel iets van een opstapje bedenken... Heb van alles dus komt vast wel goed. 

Zit 3 standen op. 1 constant maar dat werkt alleen met kabel aangesloten.

2. Intermittent. Om het half uur 30 seconde water circulatie. (Draadloos)

3. Reageert op beweging 1m om hem heen. (Draadloos)

Ben benieuwd 😇

Geplaatst:

Hij werkt super 💪😁 Net neergezet en Kleine ernaartoe met ineens een (lange) nek. Maar rende toch nog even weg rennen hihi. Heel stil ding en reageert direct als de konijnen langs lopen. Water hoor je heel zachtjes eruit komen en na 30sec weer stil. Oude drinkbak staat er nog naast zodat ze langzaam kunnen wennen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
34 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Maar...... wij willen wel een video zien!

Zal het morgen doen 😊 Weet niet of langnek en rotsblok mee willen doen🤪 Maar de dispenser wil vast wel zijn watershow showen voor jullie 😇

aangepast door Lappie2
Geplaatst:
8 minuten geleden, Lappie2 zei:

knabbelende Leeuw en fotogenieke Kleine

Aaahhhhh wat een onwijs snoezige kids heb je! 

En mooie fontein zeg! Ik heb een andere, maar vergelijkbare. Zat zo in de shopmodus dat ik ook gelijk een nieuwe inrichting voor de buns heb besteld, hihi. Tijd voor een upgrade, ze doen nu al jaren met dezelfde spullen en kreeg het steeds minder goed schoon allemaal. Ben overigens ook aan het kijken naar zo'n IKEA Hol meubel, zie daar zoooo veel leuke dingen van voorbij komen online - mensen die daar een super leuke slaapplek e.d. van maken 😁

Ben erg benieuwd vooral hoe lang de fonteinen het volhouden! Soms lees je reviews dat de pomp snel stuk gaat bijv. Heb ik met mijn kattenfonteinen ook in het verleden zo'n last van gehad. 

Geplaatst:

Ja mijn kattenfontein vroeger vond de konijnenharen niet leuk 😉

Ik vond het ook lastig schoonmaken, te veel hoekjes waar na een tijdje slijmerige plak kwam te zitten en je niet goed bij kon. Filters kon je wel vervangen maar het apparaat zelf was lastig poetsen. 

En uiteindelijk ververs je het water toch dagelijks, en vond ik een keramieken bak sneller en makkelijker schoon te maken.

Nou hoop je dat het inmiddels versie 10 is van die dingen en dat beter is 😉

Maar ik vond het niet hygiënisch genoeg. 

Geplaatst:
21 minuten geleden, Evee zei:

Ja mijn kattenfontein vroeger vond de konijnenharen niet leuk 😉

Ik vond het ook lastig schoonmaken, te veel hoekjes waar na een tijdje slijmerige plak kwam te zitten en je niet goed bij kon. Filters kon je wel vervangen maar het apparaat zelf was lastig poetsen. 

En uiteindelijk ververs je het water toch dagelijks, en vond ik een keramieken bak sneller en makkelijker schoon te maken.

Nou hoop je dat het inmiddels versie 10 is van die dingen en dat beter is 😉

Maar ik vond het niet hygiënisch genoeg. 

Geen moeilijke hoekjes gezien 😇

Borsteltje voor het plastic buisje.

Filter moest eerst 5 minuten in een bakje water. 

We zullen zien...water is hier zo zacht dat als het stil staat, binnen een dag ..soms 2..helemaal groen uitslaat. En dat krijg ik nooit helemaal weggepoetst uit hun plastic drinkbak.  Hopelijk werkt dit beter dan die jij had 🙏🏼🙏🏼

29 minuten geleden, Boris en Beer zei:

Aaahhhhh wat een onwijs snoezige kids heb je! 

En mooie fontein zeg! Ik heb een andere, maar vergelijkbare. Zat zo in de shopmodus dat ik ook gelijk een nieuwe inrichting voor de buns heb besteld, hihi. Tijd voor een upgrade, ze doen nu al jaren met dezelfde spullen en kreeg het steeds minder goed schoon allemaal. Ben overigens ook aan het kijken naar zo'n IKEA Hol meubel, zie daar zoooo veel leuke dingen van voorbij komen online - mensen die daar een super leuke slaapplek e.d. van maken 😁

Ben erg benieuwd vooral hoe lang de fonteinen het volhouden! Soms lees je reviews dat de pomp snel stuk gaat bijv. Heb ik met mijn kattenfonteinen ook in het verleden zo'n last van gehad. 

Ja lieffies he 🥰 En Leeuw weer zo vrolijk met zijn springende haren. 

Gelijk even opzoeken..de Hol😇

Dochter wil dit jaar misschien van de hoogslaper af en een normaal bed. Wat betekend dat ik het nog meer kan uitbreiden voor de jongens 🤪 Hoor dochter al.... oooow neeee mama!!! Niet nog meer voor de konijnen🙄

😂😂

Ben ook echt continu aan het zoeken voor de dieren. Boodschappen/shoppen is nu eerst alles voor de beestenboel en dan pas voor ons. Hihi

Geplaatst:
36 minuten geleden, Evee zei:

Dat is toch wel een hoge bak om uit te drinken? Gaat dat? Vinden ze dat fijn?

Voor nu staat het nog zo om te wennen aan het geluid. Ga vandaag of morgen wat bedenken om er voor te zetten als opstapje. Maar ze kunnen er best makkelijk bij...zoals ik gister zag met langnek 🤪 Dacht ook dat het veel te hoog zou zijn. 

Geplaatst: (aangepast)

@Lappie2  Heb ook even rondgeneust, voor mij dwergkonijnen vind ik te zorg wel te groot hoor en net wat @Evee zegt beetje te hoog.  Maar misschien inderdaad met opstapje of iets, dat het wel gaat, moet even kijken hoe ik dat kan aanpakken. Dan vind ik bakje denk ik toch wel wat handiger. Maar zag deze ook: 

-link verwijderd-

Zon blauwe,  dat is wel stukje kleiner. Alleen nadeel vind ik dan, tis stilstaand water volgensmij 😕

aangepast door Evee
link verwijderd, zie forumregels
Geplaatst:
1 uur terug, Linda20 zei:

@Lappie2  Heb ook even rondgeneust, voor mij dwergkonijnen vind ik te zorg wel te groot hoor en net wat @Evee zegt beetje te hoog.  Maar misschien inderdaad met opstapje of iets, dat het wel gaat, moet even kijken hoe ik dat kan aanpakken. Dan vind ik bakje denk ik toch wel wat handiger. Maar zag deze ook: 

-link verwijderd-

Zon blauwe,  dat is wel stukje kleiner. Alleen nadeel vind ik dan, tis stilstaand water volgensmij 😕

Ik denk dat voor kleinere konijnen zo'n keramische wel handig is. Ik heb er een paar voorbij zien komen waarbij het uiteindelijke bakje waaruit ze drinken heel laag is, net zoals een normale waterbak! 

Zoals eerder gezegd heb je bij Miaustore een aantal (wel wat prijzig) en ik zat zelf ook te kijken naar eentje via Bol (zoek op keramische kattenfontein Stuyver) en die zijn weer wat betaalbaarder (maar wel snoer dus deze goed wegwerken!)

Geplaatst:

Hahaha terwijl ik met mijn rolmaat zit te meten hoe hoog, breed en lang ik het plateau kan maken, komt Kleine heel gezellig bij me tutten. Ik vraag hem, zoals jullie vast ook doen🤪, hoe ik het dan het beste kan doen... Heel plateau of alleen een richel voor de voorpoetjes? Gaat hij heel blij half omhoog staan (precies zoals in het filmpje) en drinkt 😂😂😂 Zo van " joh doe niet zo moeilijk..het gaat zo toch ook"🙄 Maar Leeuw probeerde ook en hij vond het toch te moeilijk. Dus ik neem het morgen mee naar de werkplaats en probeer eerst een opstapje voor de voorpoetjes. 

Heb hem nu wel op elke 30 minuten gezet ipv op beweging. Want ze bewegen daar continu en dan is de batterij wel heel snel leeg denk ik.

En terwijl ik dit typte drinkt ook Leeuw gewoon eruit 🤦🏼‍♀️😂😂😂

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Geplaatst:

Snel even in elkaar geflanst. Had maar een half uurtje tijd. Is een probeersel... Kijken hoe ze het doen..misschien groter, misschien lager...hoger etc. Daarna maak ik een beter model 😇

IMG-20250612-164246.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@Boris en Beer Ja maar met draad wil ik dus niet 🥲 Maar zagen er wel goed uit hoor van dat merk, ik zou ook niet weten hoe ik dat draad moet weg werken.  Nog andere opties zonder draad? waarvan jij wellicht al weet dat niet zo hoog is. 😛 

Wel mooie hoor die je stuurde via de link, maar wel beetje hoog zelfs voor de konijntjes op de filmpjes, zo maken ze hun kin nat. En volgensmij is dat ook niet goed. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Linda20 zei:

@Lappie2 jeetje jij bent ook handig zeg! hahaha wat creatief. Vind dit al mooi werkstukje 🤣 die van jou lijkt overigens niet zo hoog? of zie ik dat misschien verkeerd. 

12 cm hoog. Verhoging heb ik zo.n 7 cm gemaakt.

Nee joh dit is niks bijzonders. Als ik gewoon de tijd had, had ik er iets beters van kunnen maken. Is nu gewoon even zo om te zien of het ze makkelijker maakt en of ik misschien kwa maten wat moet aanpassen voordat ik aan een net exemplaar begin.

Werk zelf met hout. Meubels, spiegel lijsten...

Maar dankjewel hoor 🤗 

De jongens zijn dwerg...maar ze kunnen er eigenlijk best makkelijk bij zonder hulp zag ik dus gister. Alleen heeft Leeuw zo veel haar op zijn onderkin dat dat dus wat in de bak hangt. Drinken en hele tijd aan het droog likken van zijn vacht. Hoop dat het zo wat droger zal zijn voor m. Kleine heeft een hele volle borst en dat zit er net voor dus die heeft er geen last van.

Geplaatst:
Op 12-6-2025 om 16:47, Lappie2 zei:

Snel even in elkaar geflanst. Had maar een half uurtje tijd. Is een probeersel... Kijken hoe ze het doen..misschien groter, misschien lager...hoger etc. Daarna maak ik een beter model 😇

IMG-20250612-164246.jpg

Creatief, en mooi gemaakt🌞, maar ik zie eerlijk gezegd het voordeel niet tov een grote stenen bak met water op een opstapje🥴

En vinden de nijntjes dat gekletter de hele dag wel fijn?

Geplaatst:
46 minuten geleden, Marcovka2 zei:

Creatief, en mooi gemaakt🌞, maar ik zie eerlijk gezegd het voordeel niet tov een grote stenen bak met water op een opstapje🥴

En vinden de nijntjes dat gekletter de hele dag wel fijn?

Je hoort er niks van. Gaat om het half uur 30 sec aan. 

Stenen bak is stilstaand water...dit niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .