Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil zelf een toilet gaan maken. Een mooie grote met hoge randen zodat er een lekkere berg hooi in kan, maar ook met een lage instap. Die bestaan niet, dus ik dacht: ik koop een plastic box en snijd daar de voorkant grotendeels uit. Klemstrips erop tegen het knagen en/of scherpe randen en klaar. Maar ja, ik ben helemaal niet zo handig, dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft. Vooral: welke zaag? Of kan ik gewoon een stevige schaar of stanleymes nemen?

Geplaatst:

Van zagen weet ik niets - sorry. Maar van wat je beschrijft, denk ik aan een hondenmand. Er zijn vele in verschillende maten, ook grote, en er zijn dus modellen met wel een lage instap. Er zitten alleen soms wel ventilatiegaten in, dus dan moet je wel daaronder een plastic deksel of iets doen of je moet ze aan de onderkant afplakken, zodat de konijnen er niet bij kunnen. Is dat wat? Dan is het gelijk veilig qua scherpe randen.

Geplaatst:

Het is voor de caafjes 🙈 Een hondenmand zou inderdaad perfect zijn, maar toch net te hoog voor mijn dikkerdjes met hun korte pootjes 😁 Quinty loopt ook moeilijk, zij blijft snel ergens achter haken, dus hoe lager, hoe beter (in elk geval de ingang). Zelfs de kittenwc's zijn te hoog. Ik las net een briljante tip onder een youtubefilmpje van iemand die zei: ik verhit een keukenmes en snijdt dan in plastic. Blijkbaar krijg je dan ook mooie gladde randen. Superslim, had ik zelf nooit bedacht. 

Geplaatst:
11 uren geleden, Suus1978 zei:

Het is voor de caafjes 🙈

Oh shoot. Vergeten dat je geen konijnen meer hebt, maar nu caafjes. 

Wat vind je van deze?

466599_pla_trixie_junior_toilette_nuno_h

Dat is de trixi junior nuno. Dan is echt een heel klein randje als ik het zo zie.

Geplaatst:

Deze heb ik, maar de instap is een stuk hoger dan het lijkt (paar cm zeker). Ze kunnen er ook niet samen in liggen en lekker scharrelen in een berg hooi lukt ook niet. Mijn twee dames liggen heel vaak urenlang in hun wc, dus daarom wilde ik echt een grote. Het wordt anders ook echt snel vies 🫣

Ik ben vanmorgen op pad gegaan en heb een soort zaagmachine gekocht (een multitool om precies te zijn) en twee grote plastic boxen die ik kapot ga zagen 🙈 Het zou leuk zijn als dit project nu eens wel lukt. Meestal breng ik spullen vrij snel na alle goede voornemens naar de kringloop, terug naar de winkel of het milieupark. Als dit lukt, ga ik een winkel beginnen met spullen die echt handig zijn! 😄 Misschien ligt het aan mij, maar veel standaard dingen uit de winkel zijn voor konijnen en cavia's vaak gewoon net niet handig. Of het kan zo veel beter. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .