Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi lieve leden,

Met heel veel pijn in mijn hart ga ik mijn rammetje herplaatsen nadat zijn vriendinnetje onverwachts is ingeslapen met een kaakabces. Het hele verhaal zal ik later delen.  
Aangezien ik hier geen oproep mag doen om hem aan te bieden, link ik hieronder zijn profiel op ikzoekbaas. Hij gaat eerste paasdag mee naar de opvang om te herplaatsen. 
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/asieldier/konijnen-en-knagers/4227048-luuk

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een (ouder) rammetje, kijk dan even naar Luuk als je in de buurt van Breda of Ridderkerk woont 🥰

• Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Luuk gaat vandaag op date! Afgelopen zondag is hij naar Knaagspoor gegaan (hij doet het gelukkig erg goed) en was al gereserveerd voor we hem weg brachten🥰. Hopelijk klikt het met de voedster. Dat maakt de afstand veel makkelijker voor mij!

Mijn andere koppel gaat het weekend naar buiten. Ik weet dat na ijsheiligen beter is, maar dat lukt plantechnisch hier even echt niet.
Ik zie dat het vooral volgend weekend nog koud wordt in de nacht, 5 graden staat er nu. Misschien slim om ze die nachten even naar de schuur te verplaatsen met evt een snugglesafe erbij naast natuurlijk veel stro?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat fijn dat Luuk al zo snel op date kan! Ik zal duimen dat het een goede match is.

Denk je dat jouw andere koppel goed omgaat met de verandering? Eerst naar buiten, dan naar de schuur, dan terug naar buiten? Is het een mogelijkheid om ze tot de ijsheiligen in de schuur te zetten zodat ze minder hoeven te wisselen? 

Geplaatst:

Het ziet er voor nu goed uit tijdens de speeddate dus dat zou mooi zijn. 

Goed punt, daar had ik nog niet zo over nagedacht. Even een poosje in de schuur zou beter zijn. Maar, het wordt daar overdag als de zon schijnt echt een sauna. Staat in de zon en op de deur na kan er niks open. Ik zag dat het volgende week bij ons ook echt wel warm wordt en ik ben bang te warm. Maar ik ga het wel nog even overwegen, want qua stress zou dit natuurlijk wel echt beter zijn!

Geplaatst:

Of ik zou moeten kijken of ik het buiten in de ren met snugglesafes warm genoeg voor ze krijg. Maar dan ben ik toch bang dat ze eigenwijs zijn en buiten gaan zitten met 5 graden. Aan de andere kant kan het na ijsheiligen misschien ook nog wel koud worden in de nacht, maar niet meer rond het vriespunt?

Geplaatst:
4 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Of ik zou moeten kijken of ik het buiten in de ren met snugglesafes warm genoeg voor ze krijg. Maar dan ben ik toch bang dat ze eigenwijs zijn en buiten gaan zitten met 5 graden. Aan de andere kant kan het na ijsheiligen misschien ook nog wel koud worden in de nacht, maar niet meer rond het vriespunt?

Het idee van IJsheiligen is dat het daarna niet meer vriest. Daarvoor kan het wel. Afhankelijk van waar je woont is dat wel of niet een grote kans.

Hoe zijn ze als stel? Lodewijk had maar een matige wintervacht het eerste jaar, want hij was geen buitenkonijn en het was zijn eerste winter. De opvang had hem toen 3 weken in een koude ruimte gezet, in november, maar hij had wel duidelijk kouder die winter. Alleen wilde Scarlett alleen maar buiten zitten, dus zat hij wel vaak buiten naast haar. Winter daarna zag ik echt wel duidelijk dat hij het warmer had en lag hij ook meer geflopt nog tot later in het seizoen.

Geplaatst:

Klopt. Ik woon in Brabant, maar het vriest in mijn woonplaats zelden eigenlijk. Het gaat alleen toch niet enkel om dat het vriest? Ik dacht dat een minimumtemperatuur van 10 graden aanbevolen was, maar dat hoeft na ijsheiligen ook niet per se natuurlijk. 
Siem is wel relatief zwak qua gezondheid maar heeft wel een goede vacht en geen problemen met verharing. Hij vjndt het buiten ook echt geweldig als hij in de zomer weleens naar buiten ging. Ze zitten ook wel altijd lekker tegen elkaar aan en zijn behoorlijk klef. Die ander is een albino, dus wat dat betreft misschien ook wat gevoelig. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .