Evee Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Wil je iets vertellen of vragen over hamsters? Dan kan dat hier. Natuurlijk mag je ook een eigen topic openen voor jouw vraag of over jouw eigen hamster(s). Maar als je zomaar even iets wil delen, kan dat in dit slowchat topic 🙂 Quote
Lappie2 Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Ik was naar mijn werk en mijn dochter belde me op dat Mister Jingles in zijn wiel lang uit lag. Ze raakte even in paniek maar pakte hem er gelijk uit. Hij voelde wat koud aan. Dus ze heeft hem tegen haar borst gehouden en gewreven over zijn lijfje. Hij begon haar gelijk te likken op haar kin en begon zichzelf te wassen. En daarna gewoon weer flink rennen op de bank. ... Wat kan dit zijn? Het was iets kouder in de woonkamer ivm heftige sneeuwstorm maar echt koud was het niet. Ze heeft hem daarna in zijn huisje geduwd en hij heeft zichzelf soort van ingegraven met wc papier voor de opening. Ik heb hem nog niet gezien en wacht met smart op zijn avond routine. Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Het zou torpor geweest kunnen zijn, ik weet er het fijne niet van, maar het is een soort winterslaap. Het kan best gevaarlijk zijn als ze niet rustig opgewarmd worden. Quote
Lappie2 Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari 8 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: Het zou torpor geweest kunnen zijn, ik weet er het fijne niet van, maar het is een soort winterslaap. Het kan best gevaarlijk zijn als ze niet rustig opgewarmd worden. Hmmm.. ik ga het opzoeken. Maar dan liggen ze toch ingegraven of huisje en niet lang uit in een loopwiel... Ik heb net mijn vingers in zijn huisje gestopt en hij begon gelijk mijn vingers te likken. Gelukkig 🥳 Hij heeft ook echt nachten achter elkaar(zeker 5 a 6 uur per nacht) in dat kleine wiel gerend als een malle. Heb het wiel er net uit gehaald en hoop dat hij toch voor het nieuwe wiel kiest 🤞🤞 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Olaf heeft een nieuwe inrichting! Ik ben er echt blij mee! Soms ben ik niet zo tevreden over het resultaat, maar deze keer vind ik het echt leuk gelukt 😃 Olaf lijkt er ook blij mee te zijn! 3 Quote
Lappie2 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 43 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: Olaf heeft een nieuwe inrichting! Ik ben er echt blij mee! Soms ben ik niet zo tevreden over het resultaat, maar deze keer vind ik het echt leuk gelukt 😃 Olaf lijkt er ook blij mee te zijn! Waaaaauuuuuwwwwwww🥰 Hoe groot is het? Echt super 😁 Ik zou de tv weg moeten doen om zo.n terrarium neer te kunnen zetten hihi 🤪 Heel mooi ingericht 😍 Kun je hem makkelijk vinden? Of is het een soort...finding Waldo/Wally 🤪 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Vraagje.... Waar haal jij die stengels vandaan? Weet even niet hoe het heet...🤔🙈 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 13 minuten geleden, Lappie2 zei: Waaaaauuuuuwwwwwww🥰 Hoe groot is het? Echt super 😁 Ik zou de tv weg moeten doen om zo.n terrarium neer te kunnen zetten hihi 🤪 Heel mooi ingericht 😍 Kun je hem makkelijk vinden? Of is het een soort...finding Waldo/Wally 🤪 Geen TV meer nodig met zo’n verblijf toch? 😜 Het is 1 meter 20 bij 50 cm. Ik zoek hem eigenlijk nooit (hij slaapt overdag), alleen als ik zijn nageltjes moet knippen. Maar ik weet waar hij slaapt, dus ik kan hem redelijk makkelijk pakken. 9 minuten geleden, Lappie2 zei: Vraagje.... Waar haal jij die stengels vandaan? Weet even niet hoe het heet...🤔🙈 Die gedroogde plantjes? Overal en nergens… bij sommige dierenwinkels is het te koop op de vogelafdeling, maar meestal moet ik het bestellen. (Ik weet niet of ik mag zeggen waar) Het heet “oogst” in het Nederlands (omdat de hamster zelf de zaadjes van de gedroogde plant moet oogsten) en “sprays” in het Engels. Er zijn echt van allerlei soorten oogst; tarwe, haver, Dari, lijnzaad, (tros)gierst, amarant, Sudan gras en nog veel meer. De takjes zijn wilg. Om het te desinfecteren kan je het koken of in de oven bakken. Quote
Lappie2 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 2 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: Geen TV meer nodig met zo’n verblijf toch? 😜 Het is 1 meter 20 bij 50 cm. Ik zoek hem eigenlijk nooit (hij slaapt overdag), alleen als ik zijn nageltjes moet knippen. Maar ik weet waar hij slaapt, dus ik kan hem redelijk makkelijk pakken. Die gedroogde plantjes? Overal en nergens… bij sommige dierenwinkels is het te koop op de vogelafdeling, maar meestal moet ik het bestellen. (Ik weet niet of ik mag zeggen waar) Het heet “oogst” in het Nederlands (omdat de hamster zelf de zaadjes van de gedroogde plant moet oogsten) en “sprays” in het Engels. Er zijn echt van allerlei soorten oogst; tarwe, haver, Dari, lijnzaad, (tros)gierst, amarant, Sudan gras en nog veel meer. De takjes zijn wilg. Om het te desinfecteren kan je het koken of in de oven bakken. Het lijkt veel groter 😉 haha ja tv idd niet nodig met zo.n mooi uitzicht en 🐹. Ik zit ook continu onder de tafel te kijken naar hem 🥰 Ik ga zoeken 😊 Dankje🤗. Voor Kip heb ik wel die grote, dus zal bij de volgende bestelling extra kopen. Maar de rest kan ik nergens vinden. Ja bij de grote internet winkels, maar dan moet ik lang wachten. Ik heb een grote tak op het strand gevonden...geen idee van welke boom. Zo mooi gezandstraald, maar durf het niet aan Jingles te geven. Dus Kip krijgt hem. Quote
Evee Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei 46 minuten geleden, Lappie2 zei: Vraagje.... Waar haal jij die stengels vandaan? Weet even niet hoe het heet...🤔🙈 Trosgierst Bij elke winkel te koop die vogelspulletjes heeft 😉 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 3 minuten geleden, Evee zei: Trosgierst Bij elke winkel te koop die vogelspulletjes heeft 😉 Ja dat is de enige die ik idd heb voor Kip, (en dat geeft een zooi door de kamer haha) maar de andere heb ik nu gevonden in een Poolse webwinkel voor vogels. Ook gelijk kleurrijke bloemetjes in de kar gedaan hihi. Bij andere webwinkel mos kunnen vinden. 😊 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei (aangepast) 48 minuten geleden, Lappie2 zei: Het lijkt veel groter 😉 In het echt ook! Ik weet nog dat ik hem 2 jaar geleden via marktplaats gekocht had, daar aankwam om hem op te halen en dacht; oké, dat ding gaat straks in mijn kamer staan……. 🤣 Ik heb voor Olaf wilgen en berken takken. Die kan je ook koken of bakken om ze veilig te maken. 17 minuten geleden, Lappie2 zei: Ook gelijk kleurrijke bloemetjes in de kar gedaan hihi. Bij andere webwinkel mos kunnen vinden. 😊 Ahhh leuk! Mos maakt het meteen heel natuurlijk en ik plak het ook in de gaten van de wilgenbruggetjes zodat er geen pootjes tussen kunnen komen. Bloemetjes wil ik al heel lang in Olafs verblijf, maar ze zijn zo duur. Dus ga ik proberen of ik ze zelf kan laten groeien en drogen. 5 mei aangepast door Annasbeestenbende 1 Quote
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 2 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Olaf heeft een nieuwe inrichting! Ik ben er echt blij mee! Soms ben ik niet zo tevreden over het resultaat, maar deze keer vind ik het echt leuk gelukt 😃 Olaf lijkt er ook blij mee te zijn! Wauw wat leuk!! 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 7 mei Geplaatst: 7 mei Op 5-5-2025 om 11:42, Annasbeestenbende zei: In het echt ook! Ik weet nog dat ik hem 2 jaar geleden via marktplaats gekocht had, daar aankwam om hem op te halen en dacht; oké, dat ding gaat straks in mijn kamer staan……. 🤣 Ik heb voor Olaf wilgen en berken takken. Die kan je ook koken of bakken om ze veilig te maken. Ahhh leuk! Mos maakt het meteen heel natuurlijk en ik plak het ook in de gaten van de wilgenbruggetjes zodat er geen pootjes tussen kunnen komen. Bloemetjes wil ik al heel lang in Olafs verblijf, maar ze zijn zo duur. Dus ga ik proberen of ik ze zelf kan laten groeien en drogen. Als het goed is komt alles morgen aan 😁 Heb bij 1 of ander website de "sprays" gevonden en de bloemblaadjes en andere kruidjes. Morgen weer de bak wat anders in richten.....arme Jingles🤪😂 Gooi straks de tak in de oven..weet jij welke temperatuur? Past niet in de pan. Mos komt ook morgen of vrijdag met het konijnen voer. Heb ook een uitklapbaar rond zwembad besteld vandaag van 85cm dan kan hij los rennen zonder te verstoppen in zijn huisjes. Wie weet raakt hij dan ook zijn grammetjes wat kwijt. Elke middag is hij enorm actief en dat zou dan het moment kunnen zijn om hem in dat bad te doen met wat speeltjes. Had al gezien dat mensen hun hamster in de badkuip zetten maar dat vind ik minder gezellig hihi. Op het kleed is ook leuk maar hij loopt daar niet lekker op met zijn nageltjes en sprint soms zo hard weg dat ik m bijna niet kan pakken 😱 Moet er niet aan denken dat hij ergens onder schiet en ik het hele huis ondersteboven moet keren om hem te vinden 🙉 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 7 mei Geplaatst: 7 mei (aangepast) 13 minuten geleden, Lappie2 zei: Als het goed is komt alles morgen aan 😁 Heb bij 1 of ander website de "sprays" gevonden en de bloemblaadjes en andere kruidjes. Morgen weer de bak wat anders in richten.....arme Jingles🤪😂 Gooi straks de tak in de oven..weet jij welke temperatuur? Past niet in de pan. Mos komt ook morgen of vrijdag met het konijnen voer. Heb ook een uitklapbaar rond zwembad besteld vandaag van 85cm dan kan hij los rennen zonder te verstoppen in zijn huisjes. Wie weet raakt hij dan ook zijn grammetjes wat kwijt. Elke middag is hij enorm actief en dat zou dan het moment kunnen zijn om hem in dat bad te doen met wat speeltjes. Had al gezien dat mensen hun hamster in de badkuip zetten maar dat vind ik minder gezellig hihi. Op het kleed is ook leuk maar hij loopt daar niet lekker op met zijn nageltjes en sprint soms zo hard weg dat ik m bijna niet kan pakken 😱 Moet er niet aan denken dat hij ergens onder schiet en ik het hele huis ondersteboven moet keren om hem te vinden 🙉 Ahhh leuk! Daar zal hij vast blij mee zijn! Ik geloof rond de 100 graden voor een halfuur/uur zodat het goed ontsmet is. Hoe er ook rekening mee dat niet elk hout veilig is, dennenhout met hars is bijvoorbeeld niet veilig. Wilg en berk bijvoorbeeld wel. Nog een tip voor de oogst en het mos: het kan handig zijn om het 48 uur in de vriezer te doen om eventuele mijtjes (of eitjes daarvan) te doden. Leuk, een speelren! Ik heb zelf een plastic bak als speelren. Olaf vind het niet echt superleuk, maar het is handig als ik zijn verblijf schoonmaak. Olaf lag vandaag zo lekker te slapen in zijn ondergrondse huisje, echt zo ontzettend schattig! Eerst dacht ik bijna dat hij overleden was, maar gelukkig zag ik hem ademhalen 😅Kijk nou hoe schattig!! 🥹🥰 7 mei aangepast door Annasbeestenbende 2 Quote
Lappie2 Geplaatst: 7 mei Geplaatst: 7 mei 7 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: Ahhh leuk! Daar zal hij vast blij mee zijn! Ik geloof rond de 100 graden voor een halfuur/uur zodat het goed ontsmet is. Hoe er ook rekening mee dat niet elk hout veilig is, dennenhout met hars is bijvoorbeeld niet veilig. Wilg en berk bijvoorbeeld wel. Nog een tip voor de oogst en het mos: het kan handig zijn om het 48 uur in de vriezer te doen om eventuele mijtjes (of eitjes daarvan) te doden. Leuk, een speelren! Ik heb zelf een plastic bak als speelren. Olaf vind het niet echt superleuk, maar het is handig als ik zijn verblijf schoonmaak. Olaf lag vandaag zo lekker te slapen in zijn ondergrondse huisje, echt zo ontzettend schattig! Eerst dacht ik bijna dat hij overleden was, maar gelukkig zag ik hem ademhalen 😅Kijk nou hoe schattig!! 🥹🥰 Ooooowwwwwww🥰🥰🥰🥰 zoooooo schattigggggg😍😍😍 Wat een poepie en die poeties 😍😍 Heeeeerlijk chill😊 Oh goede tip. Dan doe ik ze eerst in de vriezer. Dan krijgt hij ze 2 dagen later. Euhmmm ik denk dat deze tak een Den is maar geen hars. Komt uit de zee. Ik zal een foto maken.. Speelbak heb ik ook...zijn oude bak voor als ik schoon maak. Maar daar gaat hij een tunnel in en blijft wachten tot hij weer terug mag of speelt wat met mijn dochter. Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 9 mei Geplaatst: 9 mei (aangepast) Op 7-5-2025 om 20:41, Lappie2 zei: Ooooowwwwwww🥰🥰🥰🥰 zoooooo schattigggggg😍😍😍 Wat een poepie en die poeties 😍😍 Heeeeerlijk chill😊 Oh goede tip. Dan doe ik ze eerst in de vriezer. Dan krijgt hij ze 2 dagen later. Euhmmm ik denk dat deze tak een Den is maar geen hars. Komt uit de zee. Ik zal een foto maken.. Speelbak heb ik ook...zijn oude bak voor als ik schoon maak. Maar daar gaat hij een tunnel in en blijft wachten tot hij weer terug mag of speelt wat met mijn dochter. Ik zou wel oppassen, als Mister Jingles er aan knaagt en er zit iets in wat niet mag lijkt me dat niet gezond voor hem. Ik doe Olaf ook wel eens in een reismandje als ik zijn verblijf doe. Dan gaat hij namelijk slapen en in de speelbak blijft hij na een tijdje maar tegen de rand krabben. 9 mei aangepast door Annasbeestenbende Quote
Lappie2 Geplaatst: 9 mei Geplaatst: 9 mei Ik doe het gewoon niet. Geen risico. Geef het aan kip. Die maakt alleen zijn snavel eraan schoon. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.