To van de Veluwe Geplaatst: 21 augustus Geplaatst: 21 augustus Op 19-8-2025 om 07:48, Evee zei: Daarbij is mijn man allergisch voor katten Komt best veel voor. Bij onze zoon was een kat aan komen lopen. Een pracht kat, maar ook hij is allergisch. Als kind was hij benauwd en kreeg hij onderzoeken waaronder van die testen met injecties op je rug. Toen kwam er o.a. uit dat hij allergisch voor katten was. Ik zei: maar we hebben helemaal geen katten thuis. Hoe kan dat nou. Toen kwam de aap uit de mouw. Hij bleef op school altijd over maar bleek bij een vriendje thuis te gaan eten en die hadden een kat. Raadsel opgelost. Quote
Evee Geplaatst: 23 augustus Auteur Geplaatst: 23 augustus Na verbod op een aantal hondenrassen lees ik net dat ze nu ook een aantal kattenrassen willen verbieden in Nederland. In eerste instantie op Scottish Folds en Sphiynx katten. Het fokken van die rassen was al eerder verboden, maar nu ook het houden en showen. Als je al zo een kat hebt is dat geen probleem, als je maar kan aantonen dat je die kat voor die datum al had. De reden van het verbod is omdat katten met vouwoortjes lijden aan pijnlijke kraakbeenafwijkingen en naaktkatten zijn gevoeliger voor ziekten en missen hun noodzakelijke snor- en tastharen. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 24 augustus Geplaatst: 24 augustus Op 23-8-2025 om 08:11, Evee zei: Sfiynx katten Je zult Sphynx-katten bedoelen 😉. Ik begrijp ook niet wat mensen daar mooi aan vinden! Ik vind die katten mooi die op luipaarden lijken: de Bengaalse kat. Schitterend. Quote
Lappie2 Geplaatst: 25 augustus Geplaatst: 25 augustus 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Je zult Sphynx-katten bedoelen 😉. Ik begrijp ook niet wat mensen daar mooi aan vinden! Ik vind die katten mooi die op luipaarden lijken: de Bengaalse kat. Schitterend. Echt he🤦🏼♀️ Ik las even heeeel snel en zag nijlpaard staan🤪🤣🤣🤣 Dacht Huhhhh kat die op een nijlpaard lijkt🤔 Nog 1 keer langzaam lezen en natuurlijk luipaard. Maar nu krijg ik een nijlpaard kat niet uit mijn hoofd 🙈😅 2 Quote
Evee Geplaatst: 25 augustus Auteur Geplaatst: 25 augustus @Lappie2 Nijlpaard katten zijn wel heel schattig hoor, kijk maar: 5 Quote
Lappie2 Geplaatst: 25 augustus Geplaatst: 25 augustus 1 uur terug, Evee zei: @Lappie2 Nijlpaard katten zijn wel heel schattig hoor, kijk maar: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Geweldig nu wil ik een nijlpaard kat 😍😍😍😍 lekker Chubby. Quote
mammafelina Geplaatst: 25 augustus Geplaatst: 25 augustus 13 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik vind die katten mooi die op luipaarden lijken: de Bengaalse kat. Schitterend. Die vindt ik ook super mooi net als de Britse korthaar ❤️ Hier helaas ook een man die allergisch is voor katten. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: dinsdag om 23:20 Geplaatst: dinsdag om 23:20 Op 25-8-2025 om 15:27, mammafelina zei: Die vindt ik ook super mooi net als de Britse korthaar Even gekeken hoe die eruit ziet. Inderdaad een mooi dichte vacht. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.