Ga naar inhoud

Konijn wilt niet uit de kooi


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

ik heb nu ongeveer een jaartje 2 nieuwe konijntjes. Ze zijn sinds hun geboorte gekoppeld en zijn echt goede vriendjes. Het meisje gaat altijd op pad en blijft hier liefst zo lang mogelijk buiten, terwijl het mannetje niet heel actief is en nauwelijks uit de kooi komt sinds kleins of aan. (Ons hok staat binnen en is altijd open) Waar kan dit aan liggen? Ik hoor graag van jullie!

aangepast door YanaR28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het verblijf verder ingericht?

 

Je geeft aan dat het in huis is, zijn er bijvoorbeeld gladde vloeren of weinig beschutting als hij buiten de kooi komt? 

Hoe is de relatie die de konijnen hebben, heeft de één een sterk territorium buiten de kooi,

waardoor de ander aangevallen en weggejaagd wordt als hij er op komt? 

 

Hoe is de uitstap van de kooi, is die veilig? Is het een traliekooi, is er bijvoorbeeld wel eens iets gebeurd, dat hij met zijn poot in tralies vast is komen zitten en dus angst heeft nu om er uit te springen? 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee Goede vragen! Ze hebben een groot verblijf. Daar hebben we speciaal een tapijtje voor konijnen waar ze dol op zijn. Ook is er genoeg te spelen en hebben ze houten huizen waar ze op en onder kunnen zitten voor beschutting. 
 

Mijn konijnen zijn dol op elkaar, als ze buiten de kooi zijn samen zie je ze alleen maar spelen en samen liggen knuffelen. 
 

de uitstap van de kooi is veilig. Mijn konijn zit daar ook regelmatig op, dus ik denk niet dat hij daarvoor bang is. We hebben wel een gladde vloer maar 2 meter verderop ligt een super groot tapijt waar ze vaker op gaan rennen en liggen. Ook staat de achterdeur vaak open waar ze vrij naar buiten mogen.

 

Helaas pakt het mannetje deze kans eigenlijk nooit. Hij gaat vrij weinig de kooi uit en beweegt daardoor wat minder. Hij gaat ook NOOIT uit zichzelf naar de achtertuin en het meisje gaat zo vaak mogelijk haha. Zodra ik het mannetje buiten zet, vind hij het wel heel leuk. Best gek dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel konijnen denken dat de gladde vloer lava is dus blijven ze op kleedjes of in de kooi. Wat Evee zegt zal zeker kunnen helpen om de letterlijke grote stappen te gaan zetten.😜

 

Ik heb de hele ruimte vol kleden en matjes. Bij de action verkopen ze van die vierkanten kleedjes/matjes. Zit rubber onder dus het glijdt niet weg. Heel handig. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lappie2 @Evee Goede tip maar al vaak geprobeerd. Ook veel tunnels en matten buiten de kooi gelegd en dan komt hij soms even kijken maar that's it. Echt jammer. Ik probeer het altijd zo comfortabel mogelijk te maken voor ze buiten de kooi maar hij wilt toch altijd de kooi weer in. En het is ook niet zo dat hij bang voor ons is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de ruimte niet afzetten en alleen een toilet bak? Dus helemaal geen kooi? 

 

Onze 2 boeven hebben alleen toiletbak. 2 vloerkleden en die matjes en durven beiden absoluut niet over de gladde vloer dus hier geen hekjes nodig 😜 Maar aangezien jij er nog 1 hebt die de vloer niet eng vind... Het is maar een idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .