Ga naar inhoud

Natte plek aan bovenkant mond


Aanbevolen berichten

 

 

IMG-4112.jpgHallo iedereen, 

hierboven is een foto van mijn voedster die een natte plek heeft naast haar neusje. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Heb dit ondertussen al ontsmet met isobetatine. 

alvast bedankt voor jullie reacties. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed opletten wat er met de plek gebeurd. Je hebt de volgende dingen die het kunnen zijn uit mijn hoofd:

  1. Gewoon ff onhandig met de waterbak of in de regen
  2. Vanaf de neus -> snot, dat ze wegveegt. Let op of er ook nattigheid op de pootjes te zien is  (ze wassen het snot af). Luister of je niezen hoort en bekijk een paar keer het neusje per dag.
  3. Kwijlen vanaf de tanden. Bekijk de voortanden en let goed op of er voldoende gegeten wordt en alle dingen die je voert gegeten worden (brok, hooi, groenvoer, snoepjes etc.). Zie je selectief eten, dan is het waarschijnlijk een tand probleem. Een tandprobleem van binnenuit kan ook een absces veroorzaken en dan zie je ook dikte in de wang.
  4. Traanvocht, maar dat lijkt me onlogisch, want meestal zie je dan vanaf het oog een duidelijkere streep, maar in principe zou het kunnen.
  5. E.C., als ze bijv. een schuin kopje of toevallen heeft, dan kan ze in de waterbak terecht zijn gekomen. Lees het artikel en wees alert op de signalen van EC.

 

Als je EC signalen ziet of selectief eten, dan zou ik morgen, ondanks dat het een feestdag is wel gelijk naar de dierenarts gaan. Die hebben acuut een behandeling nodig om erger te voorkomen. Zie je niet goed wat het is of droogt het nu op, hou het dan in de gaten en ga dan dinsdag/woensdag.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dankjewel voor de info, eten doet ze eigenlijk nog zoals ervoor. Ik schrok er ook van dit onderavond zo te zien bij haar. Ze heeft een drinkflesje dus denk dat we dit al kunnen uitsluiten. 
had dierenarts van wacht gebeld , rade aan het te ontsmetten en verder af te wachten tot dinsdag voor naar onze vaste DA te gaan. Ik heb ernet wel gezien dat ze met haar achterste pootje eraan krabte ,… dus zal afwachten zijn. Ontsmetten kan zowiso geen kwaad toch? 
 

dankjewel voor je reactie ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook even goed kijken of er geen maden in zitten.

 

Soms gebeurt het ook dat een kieswortel door de kaak drukt en er een abces ontstaat, maar dat verwacht ik eerder in de onderkaak.

 

Eerlijk gezegd voelt het aan als onhandigheid, maar ergere dingen uitsluiten is wel slim.

 

Ga wel mee in boven genoemde opties.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee gesloten en geopend dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .