Ga naar inhoud

Tondeuse vervilting


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn konijn maakte een tijdje lang zijn achterwerk niet schoon. Nou weten we inmiddels de oorzaak en is hij schoner, alleen zit zijn achterwerk vol klitten. Wie heeft ervaring met een tondeuse? De DA heeft er 1 die scheert zo alles weg, maar de simpele variant die wij thuis hebben zitten werkt voor geen meter en komt er niet doorheen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de tondeuse die jullie thuis hebben wel voor huisdieren, of is die voor mensen? Daar zit wel verschil in.

 

Ik weet dat de lidl of aldi soms aanbiedingen hebben met huisdierentondeuses voor niet al te veel geld, en dat dat voor "zelf hier en daar wat bijhouden" vaak nog prima keuzes zijn ook.

 

Beter is het overigens om niet te veel te scheren maar het vooral goed bij te houden met kammen en eventueel wat te knippen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Leeuw kam ik elke week en de vervilten stukken van onder knipte ik zachtjes weg en dan kammen. Het is bij zijn Willie heel moeilijk te zien wat huid is en wat vilt... Maar beetje bij beetje kreeg ik het daar steeds netter.  Dochter houd m vast want alleen is knippen geen doen natuurlijk. Ik gebruik zo.n neus haar schaartje voor de veiligheid. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2024 om 10:12, Evee zei:

Is de tondeuse die jullie thuis hebben wel voor huisdieren, of is die voor mensen? Daar zit wel verschil in.

 

Ik weet dat de lidl of aldi soms aanbiedingen hebben met huisdierentondeuses voor niet al te veel geld, en dat dat voor "zelf hier en daar wat bijhouden" vaak nog prima keuzes zijn ook.

 

Beter is het overigens om niet te veel te scheren maar het vooral goed bij te houden met kammen en eventueel wat te knippen.

Ja een tondeuse voor mensen 🙈. Deze heeft niet 1 haartje weggehaald. Heb net 1 poot geborsteld en geknipt, maar wat een werk zeg. Hij is een kortharige minilop van 3 jaar. Gelukkig is hij altijd rustig en lief maar hier ben ik voorlopig nog dagen mee bezig.. en het zit alleen op zn achterwerk en achterpoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2024 om 21:14, Forsa zei:

Mijn zus heeft in een grijs verleden een trimsalon gehad.

Heb haar eens gevraagd voor je.

Zij zegt dat dit een topper is: Aesculap Favorita 2 GT 104


ik ga even op marktplaats kijken want nieuw kosten ze €280 🙈🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2024 om 10:29, Lappie2 zei:

Bij Leeuw kam ik elke week en de vervilten stukken van onder knipte ik zachtjes weg en dan kammen. Het is bij zijn Willie heel moeilijk te zien wat huid is en wat vilt... Maar beetje bij beetje kreeg ik het daar steeds netter.  Dochter houd m vast want alleen is knippen geen doen natuurlijk. Ik gebruik zo.n neus haar schaartje voor de veiligheid. 


we hebben net 1 poot gedaan, wat een werk! Voorheen deed hij het altijd zelf maar toen kreeg hij plakpoep. Nu is hij weer schoon maar het zit nog vol klitten en oud haar.. ik hoop dat, als alle klitten weg zijn, dat hij weer zelf aan de slag gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, kv1983 zei:


we hebben net 1 poot gedaan, wat een werk! Voorheen deed hij het altijd zelf maar toen kreeg hij plakpoep. Nu is hij weer schoon maar het zit nog vol klitten en oud haar.. ik hoop dat, als alle klitten weg zijn, dat hij weer zelf aan de slag gaat.

Wij zijn er weken zoet mee geweest🙈 zo,n 3 keer per dag een uurtje. Elke keer een stukje. Hij woog toen heel zwaar maar nu is hij de helft lichter en kan er nu gelukkig beter bij maar nog steeds om de zoveel tijd met doekjes, schaartje en borstel in de weer. Elke week even bij harken🤪 

Succes. Het is echt een rot klus🥴

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Eén van mijn vorige konijntjes was een angora, die knipte ik altijd zelf met een verbandschaar. Als je goed met beleid knipt, gaat dat ook prima. 1 van mijn konijnen nu (Clyde) heeft soms plakpoep (sporadisch, het heeft bij hem verband met stress momenten), dit knip ik dan ook voorzichtig weg met de verbandschaar. Het is wel een geduldig werkje, maar minder prijzig dan de tondeuse en meestal is het minder dan 10 min. voor het weg is geknipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .