Ga naar inhoud

Hoe oud kan een konijn met EC (e. cuniculi) worden? ervaringen?


Aanbevolen berichten

Het ligt echt aan hoeveel mg/ml er in zit hoe je doseert, alleen in jouw geval kan ik het niet volgen. Je had het over 2ml minder dus je gaf wel 3,6 ml per dag tijdens het ophogen toch? Ik had daar 3,7 van gemaakt. Wat je niet wilt is te laag doseren en dat het daardoor er doorheen breekt. Ik zeg in het geval van panacur altijd dat ik liever 25mg/kg geef dan onder de 20mg/kg. Je geeft als het goed is nu 17,39mg/kg per dag. Bij 1,8ml geef je 19,56mg. Bij 1,9ml geef je 20,65mg. Even een notitie voor de doe-het-zelver, deze berekening is gemaakt op dit specifieke konijn, een konijn met een ander gewicht heeft dus een andere uitkomst! Dit is alleen ter informatie van de TS.

 

Hoe ze er bij komen dat minder genoeg is, ik weet het niet. 20mg/kg/dag is de standaard (let op per dag! verdeeld over 2x dan geef je 2x 10mg). Ik zou eigenlijk altijd zeggen, vertrouw de dierenarts, zeker als wilhelminapark heeft meegekeken. Zij hebben een artikel gemaakt over hoe ze doseren. Ik ben wel benieuwd waarom er lager gedoseerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het zo werkt, maar als er 25mg per ml in zit, dan krijgt ze met 2x 0,8 ml dus 20mg per dosis binnen. Dat is 40mg per dag. Ik zie nu wel dat dit voor een konijn van 2,3 kg wat aan de lage kant is.

 

Ze krijgt dan voor de 0,3 kg die ze bovenop de 2 kg weegt dus geen panacur. Maar ze komt dan 0,024 mg tekort, zou dat echt zo'n verschil maken?

 

Ik ga dit ook aan mijn dierenarts vragen, maar kan het misschien meespelen dat ze heel gespierd is en dus een vrij snelle stofwisseling heeft? Of zou ze dan juist eerder meer moeten krijgen?

Ze is zeker voor wat ze weegt heel slank gebouwd (en dus heel gespierd). Haar maatje weegt hetzelfde, maar is meer chubby en groter dan zij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee gesloten en geopend dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .