Ga naar inhoud

Help! Beide konijnen binnen 1 week ziek


Aanbevolen berichten

Hoi! 
 

ik weet niet zo goed wat ik moet doen. 
begin van dit jaar met Jaxx naar de dierenarts geweest wegens een bijna verstopping. Hier was hij naar een paar dagen van hersteld en een nu vorige week ineens een gasbuik. Ook dit is weer goed gekomen. Maar nu vanavond wil mijn lieve Lola ook ineens niet eten. 
Er gaat dus niets verkeerd. Maar ik weet echt niet meer wat. Probeer ze zo puur mogelijk eten te geven. Hooi natuurlijk met een beetje weegbree en soms wat paardenbloemblad. En als groente dagelijks een variatie van andijvie, witlof, selderij, wortel en koriander. Niet altijd allemaal maar dit is zijn de meest voorkomende opties. 
 

dus a.u.b. help! Zodat ik dit kan voorkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel vervelende situatie!

Er kunnen verschillende oorzaken zijn. De voeding lijkt van wat je beschrijft in orde. Alleen van de koriander moet je niet te veel geven.

 

De rui-periode is weer begonnen, dus dat kan er misschien iets mee te maken hebben. Of kan er iets in de ren vallen/waaien dat giftig is?  

Kunnen ze misschien ergens heel heftig van geschrokken zijn, zoals een kat ij de buurt van de ren? Soms kan erge stress ook gasbuiken veroorzaken. 

Verder zou een wormenbesmetting ook ervoor kunnen zorgen dat ze beide darmklachten krijgen.

Kijk dus of je de oorzaak zelf kan achterhalen en breng anders wat ontlasting, bij voorkeur blindedarmkeutels, naar de dierenarts om te testen op wormen.

 

Blijf Lola veel lekkere dingen aanbieden zoals de kruiden en groente die ze gewend is. Als je weet hoe het moet zou je haar temperatuur kunnen opmeten want bij verstopping/gasbuik raken ze vaak onderkoeld. En als ze na 4 uur na het laatste eten nog niet gegeten heeft, ga dan met haar naar de dierenarts. Als je jouw dierenarts belt, krijg je vaak een bandje te horen bij welke praktijk je terecht kan in het weekend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Eefje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .