Ga naar inhoud

Koppeling succesvol?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

We hebben gister een rammetje (Joep) uit het Asiel geadopteerd voor bij onze voedster(Miep). De koppeling bij het asiel verliep goed, ze lagen al naast elkaar te slapen toen we aankwamen. 
 

We hebben ze samen in een neutrale ruimte gezet. Er zijn geen voorvallen geweest afgelopen nacht. Behalve dan dat het Joep Miep een aantal keer bereid. Miep laat dit toe alsof het haar niks doet. Joep draait wel wat om Miep heen en Miep maakt het dus allemaal niks uit. Ze wassen elkaar ook en eten samen. Overal lees ik dat het wassen een teken is van succes.
 

Het zijn beiden losloop konijnen. Gister het hele huis goed gepoetst om zoveel mogelijk geur van Miep te verwijderen. 
 

Is de koppeling al geslaagd (zo snel?), en zouden ze dan al samen in bijv. De eerkamer kunnen of is het beter om nog te wachten? Ze zitten nu in de gang, die een stuk kleiner is, kan me voorstellen dat dit even wennen is voor ze.

 

Alvast bedankt voor de tips en groetjes!
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zul je echt nog even geduld moeten hebben. Het is mooi dat het goed gaat, maar als je nu teveel ruimte geeft loop je de kans dat ze eigen stukken in huis gaan claimen en dat kan voor problemen zorgen. Ik zou ze deze week nog in de ren laten en volgend weekend verder kijken, 1 dag samen is echt te kort! Een week zou genoeg kunnen zijn, maar komt tijd komt raad. Sommige konijnen hebben wel 2 of 3 weken nodig. Ik zou ze in ieder geval een week op neutraal terrein laten. Geef ze ook wat tijd om hun plek te vinden ten opzichte van elkaar, zolang er nog gereden wordt zijn ze nog niet toe aan meer ruimte.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik zou zeker 14 dagen wachten voor je meer ruimte gaat geven, misschien zelfs nog wel langer (2-3 maanden zou beter zijn). Ze zijn er echt nog niet hoor! Een koppeling duurt weken, maanden. Als je ze nu de hele ruimte geeft heb je kans dat je het precies mis laat lopen. Ze zijn nog volop met rangorde bepaling bezig. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .