Ga naar inhoud

Moet ik naar de spoedarts?


Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Een paar dagen geleden wilde een van mijn konijnen opeens niet meer eten. Ik heb dwangvoer geprobeerd en daarna ging het weer helemaal goed. 
Nu heeft konijn weer geen interesse in eten (kan niet met zekerheid zeggen hoe lang al. Gisterenavond was ze nog oké). Dwangvoer ga ik proberen, maar het is niet normaal dat ze hier nu voor de tweede keer in korte tijd last van heeft lijkt me? Vanwege chaos in mijn schema was ik vergeten de waterbakken te ontdooien vandaag, dus ze hebben ook weinig vers water gehad. Het andere konijn heeft nergens last van. 
Toevoeging: ik weet niet of het relevant is, maar ze ligt veel languit. Gasbuik misschien? Ik heb hier nooit eerder ervaring mee gehad. 

aangepast door Lauraa12
Iets relevant vergeten te beschrijven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het 2 keer achter elkaar gebeurd is niet goed. Dat betekent vaak dat er iets onderliggends aan de hand is. Voor de hand liggen zijn dan wormen, parasieten of gebitsproblemen.

 

Ik ben niet zo van dwangvoeren als je niet weet wat er aan de hand is. Omdat de maag overladen ook grote risico's met zich meebrengt als het elders stagneert.

 

Dus ja, je moet naar de dierenarts, daar kun je niet onderuit. Het wanneer kun je over discussiëren. Dat is ook afhankelijk van je ervaring, maar aangezien je aangeeft dat die daarmee nul is, dan zou ik een dierenartsbezoek wel zo snel mogelijk aanraden. Zeker als je geen medicatie in huis hebt is nu gaan eigenlijk de beste optie. Dan krijgt je konijn in ieder geval de juiste medicatie, houdt er wel rekening mee dat je nu met gemak 200 a 300 euro kwijt bent, als het niet meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je bericht! Zondagavond ben ik gaan dwangvoeren, aangezien de dierenartsassistente het aanraadde om de nacht te overbruggen. Daarna ging het weer goed met haar en heb ik er verder niks meer mee gedaan. Moet zeggen dat ik er ook geen fan van ben, aangezien het enorm stressvol is voor konijn.
Ik heb eventueel wel pijnstilling in huis, maar niet iets specifiek voor maagproblemen helaas. Dat ik veel geld kwijt zou zijn is natuurlijk een bijzaak en weegt niet zwaarder dan de gezondheid van konijn. 
Momenteel ben ik even aan het wachten. Vorige keer was ze rond 2 uur na de eerste voeding al de oude. Als dat nu weer het geval is, ga ik proberen het weekend te overbruggen. Anders ga ik vanavond al bellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .