Ga naar inhoud

Advies nodig jaloers konijn/voernijd


Hidde123

Aanbevolen berichten

Goedeavond,

 

Sinds begin april heb ik uit het asiel Rosa & mini men overgenomen. Rosa is een konijn van 3 jaar oud die heeel moeilijk koppelbaar is door haar voernijd & jaloezie. De 5e keer is dit in het asiel eindelijk gelukt met mini men (6 maanden oud). Hiervoor hebben wij Rosa aan Cornetto gekoppeld dit ging de eerste 4 weken goed maar door Rosa's voernijd werdt het uiteindelijk vechten, vechten en nog eens vechten. Nu ben ik bang dat dit process zich weer gaat herhalen omdat mini men de laatste tijd steeds minder gediend is van Rosa's gedrag. Als Rosa denkt dat er eten komt/is of als zij het hooi wil dat hij eet zal ze achter hem aanrennen totdat ze het eten heeft bemachtigd soms huppelt ze een beetje maar ze kan ook vel & hard achter hem aanrennen en hem daarbij ook bijten. S nachts als ik wakker wordt zie ik dit ook soms gebeuren, maar het gebeurd het vaakst overdag als ze een mens ziet en denkt dat ze eten krijgt. Allebei de konijnen zijn gecastreerd. 

 

Kortom: Hoe kan ik ervoor zorgen dat Rosa minder/niet achter hem aangaat. Ik ben namelijk bang dat als mini man ouder wordt er ruzie gaat ontstaan door oplopende irritaties bij hem. Rosa heeft echt velle eigenschappen als het om eten gaat. Ik geef ze nu apart eten, omdat zij achter hem aan jaagt als haar eten op is, ik heb 2 hooi plekken & een hok van 2,5 vierkante meter met een klein buitengedeelte. Voor de rest kunnen ze heel lief zijn samen!

 

Alvast bedankt voor de tips!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook twee van die rotzakken. Het is hier ook met een koppeling na een paar weken fout gegaan en de voedster is teruggegaan naar de opvang. Nu gaat het met dit huidige koppel toch alweer ruim twee jaar goed. Nou ja, er is wel veel onenigheid rond eten, met af en toe een pluk haar die uitgetrokken wordt en ze jagen elkaar flink na, maar het is nog nooit tot vechten gekomen. En daarbuiten liggen ze veel samen. Je kunt er niet echt wat aan doen. Als het hierop mis gaat is de match niet goed. Enige wat ik doe is zorgen dat ik het eten heel snel neerzet en dat ik zelf snel de kamer weer uit ben, mijn aanwezigheid zorgt ook voor onrust, zeker als ze eten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .