Ga naar inhoud

Nippel versus kogel


Danja

Aanbevolen berichten

Ik heb een poosje terug op bunnybin 2 drinkflessen besteld(die witte met een nippel) nou bleek er 1 lek te zijn dus nu heb ik er 1 en die heeft Noëlle in gebruik. 'T kleine hummeltje heeft nu zo'n drinkfles met een kogel en zo'n rood dopje, die je overal kan kopen. Alleen dat ding lekt heel erg en ik heb het idee dat ze er niet makkelijk uit drinkt. Heb even dat ding met die nippel bij haar uitgeprobeerd en ze snapt het niet echt. Nou zag ik dat er een nieuw soort drinkfles is, ook met een kogel, alleen dan groter en met een blauwe dop(ik dacht misschien betere kwalitiet?). Alleen die heeft wel het nadeel dat je hem niet zo makkelijk bij kunt vullen.Wat zijn jullie ervaringen. Is die met nippel beter(of fijner) of die met een kogel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in het begin met kogel gehad maar die lekte... toen eenn nieuwe gehaald... en die lekte ook voortdurend....

ik ben toen opvergegaan op die nippel flesjes en ben daar tot op heden heel tevreden over.... die hangen er nu toch bijna driekwart jaar en hebben nog geen drup gelekt...

ik denk dat de meningen erover verdeeld zullen zijn....sommigen hebben wel goede ervaringen met die kogel flessen....

mocht t hummeltje(heeft ze al een naam eigenlijk hihih?) moeite hebben met uit een fl;es te drinken kun je tijdelijk ook een bakje neerzetten en de fles er toch ook bij ophangen.

als je zelf graag die nippel fles wilt gaan gebruiken is r dat zeker te leren denk ik wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een nippel . Die werkt nu ook al weer anderhalf jaar super goed ik heb dan een bakje waar de bovenkant af kan waardoor je hem heel makkelijk schoon kan maken

en bijvullen gaat ook erg makkelijk , De hamster heeft 2 een met kogel en met nippel omdat ze de nippel niet snapte maar dekogel lekt onteigelijk dus die gaat er vanaf vandaag maar uit ! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een nieuwe aangeschaft, een combinatie tussen een nippel en een kogel. Hard plastic, kun je van boven bijvullen. Freud had het op een gegeven moment door, maar dat ding hangt niet stevig genoeg de horizontale tralies en lag er steeds helemaal naast (met inhoud over de vloer). Blijkbaar ook niet bestand tegen Freuds formaat en kracht ofzo. Heb toen weer de oude rode met kogel opgehangen en eigenlijk maar laten hangen. Maar die lekt wel enorm ja. Heb daar verder eigenlijk niet zo'n last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de alleereerste dag ook zo een met kogel met een rood dopje...bij het vullen zag ik al dat hij heel erg lekte...dus ben met water en al terug gegaan naar de dierenwinkel en heb een andere drinkfles gekocht. Die nieuwe is echt ideaal. geen idee wat het merk is, maar hij is stevig, van boven bij te vullen gemakkelijk in het hok op te hangen en met kogeltje. Hij is er in verschillende kleurtjes (roze, geel en oranje) en ik heb hem gekocht bij de boerenbont.

Als Lorenzo drinkt komt er wel wat water over de vloer, maar lijkt me normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal even mijn ervaringen typen:

Classic drinkfles, gebruik ik het meest. Lekker soms een klein beetje, maar over het algemeen valt het erg mee.

6001153.jpg

Sippy drinkfles (van ferplast). Lekken erg maar zijn wel makkelijk bij te vullen en je kunt ze met zuignappen vast maken.

N_art2474_Memo2_1.jpg

Savic Biba drinkfles, lijkt veel op de classic maar heeft wel een lange drinktuit.

tn_e145_18.jpg

Er zijn nog meer soorten, maar daar kan ik niet echt een afbeelding van vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst een biba drinkfles gehad, maar na een jaar vond ik het wel zo fris om een nieuwe op te hangen. Maak hem dan wel iedere dag schoon, maarja... vond dat ook niet optimaal zegmaar.

Heb nu een kleine classic-fles, werkt ook prima. Tot op heden nog geen problemen gehad met lekkende flessen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de vele reacties:) Het flesje met het rode dopje dat ik nu heb lekt dus wel heel erg, al vanaf het begin, en heb hem niet laten vallen. Maar kan best zijn dat ik gewoon pech had met deze.Hoewel wij vroeger thuis daar ook wel problemen mee hadden. Er zijn hier een aantal flessen genoemd die ik nog neit eerder gezien had. Dus ga nog eens kijken waar ze die hebben. Nadeel van die standaard flesjes vind ik wel dat ze zo moeilijk schoon te maken zijn. ik heb nu dus deze:

FqmOcGEUN3R6yid4e1G%2B2Q%3D%3D.jpg

Maar dat is hetzelfde principe als die van sippy denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tipje voor de classic-fles: Als je hem helemaal tot de rand toe vult lekt hij erger. Dus net niet helemaal vol doen, een halve centimeter onder de rand is genoeg. Dan draai je 'm om en schud je een paar keer zodat alle luchtbelletjes naar boven zijn. Ik heb geen idee waarom dat werkt, maar het werkt hier wel! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik maar wel voor een hele stevige gaan, want bij zo'n nippelflesje hebben ze meer grip op de drinktuit en die is er dus makkelijker uit te trekken. Maar de tuitjes van de Classic flesjes zitten inderdaad niet zo stevig, en bij sommige andere merken zijn ze zelfs los bijgeleverd om ze er zelf in te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .