Ga naar inhoud

Nippel versus kogel


Danja

Aanbevolen berichten

mijn konijn Sam weigerde vanaf het begin al om uit een flesje te drinken (hoewel hij wel een flesje had in het asiel). Ik ben overgestapt op een drinkbak. Ik vind dat persoonlijk ook veel natuurlijker.

Ik gebruik ook gewone drinkbakjes voor mijn konijnen.

Er zijn van die bruine bakjes die van boven een beetje rond toelopen.

Ideaal, ook amper geknoei.

Gebruikte vroeger wel flessen maar sinds ik ergens gelezen heb dat ze er teveel lucht van in hun buik (of maag of zo) kunnen krijgen, niet meer.

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn Sam weigerde vanaf het begin al om uit een flesje te drinken (hoewel hij wel een flesje had in het asiel). Ik ben overgestapt op een drinkbak. Ik vind dat persoonlijk ook veel natuurlijker.

Binkie, een van mijn vorige konijnen, kon ook niet drinken uit een fles. Erg zielig trouwens want in de dierenwinkel kon hij niet anders (ik koop niet meer uit de dierenwinkel hoor, en binkie was een uitzondering hij was er erg slecht aan toe:() Ik had voor hem dus ook altijd een drinkbakje staan. Maar ik vind dat helemaal niet handig. Er kwam altijd stro etc in, hij poepte en plaste erin:blink:. Noëlle heeft nu ook nog een drinkbakje want zij snapt de fles nog niet maar bij haar ligt er ook vaak troep in, ze gooit soms haar speelgoed er in etc. En nadeel vind ik dat het zo snel leeg is. Noëlle drinkt bijv met de pootjes op de rand van het bakje, dan kiepert hij dus een beetje om en stroomt het meeste eruit:hmmm:Of als je een dagje wegbent kan het zijn dat ze hem al omgooien als je net weg bent en dan hebben ze de rest van de dag niets...maar naast al die nadelen vind ik het er wel comfortabeler uitzien dan uit een fles drinken. Maar het kleintje kan goed uit de fles drinken dus denk wel dat ik het hou bij een fles...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze die classic drinkfles en dat biba-geval, bij Isis haar hok gekregen en dus maar opgehangen ;-) Allebei met kogel, Cobra snapte vanaf het begin het sippy-flesje niet. Heb hier trouwens nooit gedoe met lekkende flesjes, maar doe ze altijd maar half/driekwart vol, omdat ze toch niet een hele fles leegdrinken in een dag, en ik elke dag het water ververs.

Ik heb zelf trouwens het idee dat zo'n kogel toch wat gemakkelijker te 'bedienen' is door de beestjes, dat ze er minder druk op hoeven uit te oefenen om er iets uit te krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

BamBam drinkt niet gemakkelijk uit flessen en dan krijgt hij te weinig vocht binnen. Ik heb dus een drinkbakje, het is zo'n metalen met een houdertje om aan de tralies te hangen (denk dat die ook wel als etensbak voor papegaaien wordt gebruikt?!). Vind het echt ideaal en ze drinken er beiden zeer goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .