Ga naar inhoud

Kun je van wilgeblaadjes) bast ook thee voor een konijn maken als pijnstiller en ontstekingsremmer?


Tûnkabouter

Aanbevolen berichten

Goede middag konijnen liefhebbers,

Ik heb een vraag.

Ik heb een oude ram en deze heeft een aantal problemen namelijk, versleten achterzijde, om de zes a acht weken nu voor de derde keer haken aan de kiezen, hij weegt te weinig en blijkt nu ontsteking in de urine te hebben, deze staat op kweek.

Hij zit sinds gisteren aan de antibiotica en als deze zijn werk gaat doen dan kan pas zijn tanden geholpen worden. Maar ik zie vanochtend dat hij pijn heeft bij eten en laat zijn brokjes staan. Hij eet voornamelijk gras en wat groenvoer.

Ik heb nog een beetje metacam in huis en deze heb ik hem vanmorgen gegeven, maar dit is eigenlijk niet de dosering die hij officieel mag. Ik heb hem dus iets minder gegeven om zo het weekend door te komen. Nu weet ik dat wilgen blaadjes/ bast pijnstillend en ontstekingsremmend zijn, maar kun je hier ook een thee van zetten, net zoals je dat doet bij hooithee voor de konijnen?

( Natuurlijk laten afkoelen)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het andere kind in gaat het dan ook binnen krijgen.

Of heeft iemand nog een andere tip laat het dan graag weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan, maar ik zou het niet geven in combinatie met elkaar. Dus als je geen gewone pijnstiller meer geeft, kan wilg een mild alternatief zijn. Je kan kijken of ze het als thee lusten maar konijnen kunnen het ook gewoon zo opeten, de bast. Voor mensen is dat minder aantrekkelijk (wij krijgen daar dan ook weer last van onze maag van, vandaar dat het voor mensen in thee gaat dan). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .