Ga naar inhoud

Ontstoken geslachtsdeel na casteratie


Cocobruno

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ons rammetje is vorige week vrijdag gecastreerd. Het duurde erg lang voordat hij uit de narcose was. Nadien had hij ook wat last van de achterpoot. Deze trekt een beetje mee. Hij strekt deze niet. De dierenarts vermoedt dat de wond hem een beetje trekt. Ook heeft hij na de operatie klitten daar overgehouden. Het leek even beter te gaan, maar nu heeft hij sinds gister een korst op zijn geslachtsdeel. Dit was al opgezet na de operatie, maar sinds 2 dagen zit er nu ook een korst op. Ben er al mee naar de da geweest. Hij heeft een antibioticaspuit en pijnstiller gekregen en ik moest met hem weken in een badje biotex. Vandaag heb ik er CAF oogdruppels bij gekregen om op te smeren en meloxidyl voor pijnstilling. 

De korst zou er af moeten, maar dan gaat het bloeden. Wat is hier wijsheid in en wat moet ik doen. De korst lijkt vandaag ook donkerder.

Hij eet en drinkt wel, maar is wel erg rustig. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe is het nu met je konijn? Ik ben ooit eens bij de universiteit: diergeneeskunde in Utrecht met een hond met huidproblemen geweest. Ik heb met de nodige humor alles bekeken. Afdeling: dermatologie bijv. staat er aangegeven. Er kwam een arts met een stoet assistentes om mee te kijken. toen werd er een oogarts bijgehaald en ...... ik kreeg idd ook oogdruppels voor op de huid. De huid bij zijn ogen leek op te lossen. Raar iets. Maar als ik het er later opsmeerde, ging het weer weg. Ook in de buurt bij zijn geslachtsdeel heb ik het wel gesmeerd. Het was een teef.

Is je konijn nu opgeknapt? Geen bericht, goed bericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .