Ga naar inhoud

konijn eet slecht na narcose


Blobbybunny

Aanbevolen berichten

hoii,
mijn konijn (8/9 jaar) is woensdag voor de tweede keer onder narcose geweest om zijn haakjes te laten slijpen. hij eet inmiddels niet veel en slaapt veel hij keutelt wel, hij neemt graag appel, erwtenvlokken en lijzaadbrokjes aan. we zijn donderdag dus weer naar de da geweest om hem na te laten kijken ze hebben hem medicatie gegeven om zijn darmen weer op gang te laten komen en hebben nu ook thuis zelf medicatie hiervoor ook krijgt hij 2 keer daags pijnstilling. brokjes eet hij af en toe en heel weinig zelfde geld voor groenvoer. ook word die nu gedwangvoert is er nog iets dat we kunnen doen of moeten we hem gewoon blijven door dwangvoeren en wat meer appelstukjes/erwtenvlokken aanbieden. en hoelang kan het duren todat die weer alles goed gaat eten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan dat hij nog pijn in z'n bekje heeft, mogelijk door een wondje in de wang of tong. Ik zou hem voor nu blijven dwangvoeren, wel heeft dat als keerzijde dat hij minder uit zichzelf gaat eten. Meestal werken dingen als peterselie en selderij wel goed om de eetlust weer op gang te krijgen. Nu is even de vraag, wil hij wel eten, maar doet ie het niet vanwege pijn of heeft hij geen zin in eten en voelt ie zich lamlendig?

 

Qua medicatie gaat het denk ik wel goed, al zou ik in dit geval, naast pijnstilling, wel graag emeprid en cisaral geven, ik weet niet of dat nu zo is? Hoelang het duurt tot hij weer normaal eet is moeilijk te voorspellen, bij de een is het meteen opgelost, bij de ander duurt het dagen, tot een week of 2. Als er wondjes in de bek zitten of ze bang zijn voor de pijn die het geeft, dan duurt het meestal wat langer. Dat hij al het een en ander zelf eet is op zich wel hoopvol. Ik neem aan dat je ook hooi aanbiedt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij krijgt op dit moment cisaral drops en pijnstilling. hij heeft hooi in zijn hooiruif en in zijn wc ook liggen er plukken hooi door de kamer heen, hij is alleen nooit echt fan geweest van hooi we hebben al zoveel verschillende geprobeerd maar niks. hij springt wel gewoon op dozen en als ik hem een zetje geef huppelt die wel gewoon normaal rond en voor de rest is hij ook gewoon alert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .