Ga naar inhoud

Hoelang wachten graafbak na castratie?


Jonna

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb vorige week vrijdag mijn konijn laten castreren (het is nu zondag). Mijn konijn heeft een tijdje binnen gezeten en vandaag de wond gecontroleerd en naar buiten gedaan. De sneetjes zien er dicht uit maar ik vind het moeilijk om te beoordelen of dat door de lijm komt of dat ie helemaal genezen is. De dierenarts had namelijk lijm gebruikt ipv hechtingen. Hoelang duurt het normaal voordat ie helemaal genezen is? De graafbak heb ik nu nog even uit het verblijf omdat ik bang ben dat er misschien toch zand in kan komen als het nog niet helemaal genezen is. Wat is jullie ervaringen hiermee? Of moet dat inmiddels wel kunnen? Alvast bedankt fijn dat ik hier vragen kan stellen 😊

 

Groetjes Jonna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees wel hier op de site dat hij weer op normale bodembedekking mag en dat is ook wel wat de dierenarts zei, na een week mag hij wel weer op normale bodembedekking. Alleen een graafbak lijkt me dan wel weer lastiger als er wel zand in de wond zou komen. Ik kon ook na 10 dagen nog een afspraak inplannen om het door hun te laten controleren maar ik kon het ook zelf controleren zeiden ze. Het leek me wel wat stress schelen voor het konijn om gewoon zelf te kijken maar of het nou helemaal genezen is vind ik moeilijk om te beoordelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou 10-14 dagen aan kunnen houden, dan zou als alles goed is de wond echt helemaal goed dicht moeten zijn. Dat is ook de periode dat eventuele hechtingen er uit kunnen (hoewel ik lees dat het bij jouw konijn gelijmd is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Evee zei:

Je zou 10-14 dagen aan kunnen houden, dan zou als alles goed is de wond echt helemaal goed dicht moeten zijn. Dat is ook de periode dat eventuele hechtingen er uit kunnen (hoewel ik lees dat het bij jouw konijn gelijmd is).

Oh super, dan hou ik gewoon voor alle zekerheid 14 dagen aan. Thnx! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee ik heb net gekeken maar ik voel nog steeds een korstje op de plek waar de sneetjes gemaakt zijn (we zijn nu 14 dagen verder). Het ziet er verder wel goed uit maar helemaal genezen is het dus nog niet. Zou ik wel gewoon de graafbak neer kunnen zetten denk je? 

aangepast door Jonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .