Ga naar inhoud

Herstel wonde na castratie


Lio en Leia

Aanbevolen berichten

Leia is twee en een halve week gecastreerd. Alles is goed verlopen. Bij controle zag de dierenarts dat ze wat likte aan de wonde en korstje had. Ik moest in het oog houden. 

Vandaag zag ik dat de haartjes op een klein plekje er niet goed doorkomen en witte kleine korstjes.

Is dit een normale genezing of toch terug naar dierenarts voor nazicht?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 dagen na de ingreep was inderdaad de controle waarbij er korstjes waren van het likken en dierenarts had gevraagd om het in het oog te houden. Omdat ik er niet helemaal gerust in was heb ik de DA dan terug gecontacteerd en ik mocht foto's doorsturen. DA zei dat de wonde er wel prima uitzag en dat het kleine vlekje zeer oppervlakkig een witte korst bevat. Dit zal de plek zijn waar het knoopje van de draad zat en kan soms tot 12 weken duren alvorens dit volledig verdwijnt. Hierdoor was ik dus gerustgesteld 😉.

Qua gedrag en eten gaat het prima met haar. Het overvloedig sproeien (in de hoogte en ook op rammetje) is volledig verdwenen dus dat is ook al goed.

Dankjewel om te vragen 😊.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lio en Leia zei:

10 dagen na de ingreep was inderdaad de controle waarbij er korstjes waren van het likken en dierenarts had gevraagd om het in het oog te houden. Omdat ik er niet helemaal gerust in was heb ik de DA dan terug gecontacteerd en ik mocht foto's doorsturen. DA zei dat de wonde er wel prima uitzag en dat het kleine vlekje zeer oppervlakkig een witte korst bevat. Dit zal de plek zijn waar het knoopje van de draad zat en kan soms tot 12 weken duren alvorens dit volledig verdwijnt. Hierdoor was ik dus gerustgesteld 😉.

Qua gedrag en eten gaat het prima met haar. Het overvloedig sproeien (in de hoogte en ook op rammetje) is volledig verdwenen dus dat is ook al goed.

Dankjewel om te vragen 😊.

Gelukkig, dat is dan goed nieuws 🙂 Wist inderdaad dat dat plekje langer kon duren, maar een witte korst was mij onbekend. Weer iets geleerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .