Ga naar inhoud

Vies neusje


Lindaenluna

Aanbevolen berichten

Hai,

 

Ik ben een paar weken terug bij de dierenarts geweest, omdat ik dacht dat m'n konijntje een snotneusje had. Ik heb toen 10 dagen antibiotica meegekregen. Sinds gisteren is haar neusje weer vies. Maar ik zie totaal geen snot en hoor haar niet niezen. Ze is mega actief. Wel graaft ze veel in haar kooi met haar neus in het hooi. Ik geef haar Timothy Hooi wat ook groen is. Kan het wellicht daarvan komen? Hebben meer dit ooit gezien? Ze is m'n eerste witte konijntje, dus dan zie je sneller vlekjes etc. Haar pootjes zien er ook niet vies uit. En wil haar niet de hele tijd voor niks naar de dierenarts slepen en stressen. 

20220320_105325.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijntje kreeg, toen we haar net hadden, ook een groen neusje. Zag er net zo uit als bij jouw konijntje. 
Onze Snoes is ook wit. 
Zij nieste ook en ze heeft toen antibiotica gekregen, maar ook injecties. Longen na laten kijken en die waren gelukkig in orde. 

Ze was ook gewoon heel levendig, naast het niezen en het groenige neusje merkten we niks aan dr. 
Na de antibiotica en (uit mn hoofd) 2 injecties is het over gegaan. 
 

Geen idee of je hier iets aan hebt en ik snap goed dat je niet onnodig naar de DA wil. Maar als ze eenmaal echt snot krijgt dan ben je misschien verder van huis (ik heb er niet echt verstand van hoor..) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow bedankt! Ja, het zijn van die stressbeestjes haha. Maar ja, als het echt moet, dan gaat ze gewoon naar de dierenarts. Alles voor haar gezondheid. Ze heeft de laatste tijd ook best veel de hik. Maar verder ontzettend levendig. Maar dat heb ik ook niet eerder meegemaakt met konijnen. Dus vind dat ook wat vreemd. Helaas zit ik nu met corona thuis. Dus hopelijk kan ik misschien een filmpje sturen naar de dierenarts. Geen idee hoe ze daar mee omgaan tegenwoordig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .