Ga naar inhoud

Nieuw konijn antibiotica geven lukt niet


Lou13

Aanbevolen berichten

Hey ik heb een beetje hulp nodig. 

Ik heb net twee dagen een konijn, mijn eerste konijn en ze moet onmiddelijk al 2x per dag antibiotica krijgen. Ze vertrouwt me nog niet volledig wat dit dus enorm moeilijk maakt. Het lukt precies op geen enkele manier, iemand tips?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen om het over de biks te druppelen. Ik voer science selective en die biks is heel absorberend waardoor de antibiotica in de biks trekt. Heeft altijd perfect gewerkt, konijn at het zonder problemen op. De antibiotica bleef ook gewoon zijn werk doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen twee basilicum of munt blaadjes stoppen kan soms nog wel helpen. Of op een lekker konijnensnackje of de brokjes. Maar dan moet het konijn nu geen maatje hebben, of je moet goed controleren dat daadwerkelijk het konijn dat het hoort te krijgen, het ook wel binnen krijgt.  

 

Als het echt niet gaat is het konijn in een bunny-burrito wikkelen de enige optie. Dan maak je een soort rolletje van je konijn in een handdoek, waarbij ze geen kant op kunnen. Niet ideaal, maar soms moet je helaas doorpakken, en bij antibiotica is het wel echt heel belangrijk dat ze het ook echt binnen krijgen en dat je de kuur afmaakt, er zijn al genoeg resistente bacteriën in de wereld. Op youtube zijn filmpjes te vinden over hoe je dat het beste doet, zo een bunny-burrito. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .