Ga naar inhoud

E.cuniculi


Talitha1980

Aanbevolen berichten

Beste allemaal. 

Gisteravond laat kwam ik terug van vakantie.  En hoorde ik van degene die voor mijn nijntjes zorgt dat t met 1 niet zo goed ging de afgelopen week. Ik keek naar mijn konijn em zag gelijk dat het extreem was. Na een flinke woordenwisseling dat ik niet begreep sat er niets verteld was en geen actie ondernomen was pakte ik mijn konijn op en knuffelde haar. Het was duidelijk foute boel. Koppie scheef, rondjes draaien omvallen ogen draaide enz en ze voelde gewoon heel raar aan. Ze is daarna heel snel in mijn  armen overleden. Zonder nadenken heb ik haar dichtbij vast gehouden. Kusjes gegeven enz. Met mijn handen waar ik haar mee vast hield ongetwijfeld ook aan mijn gezicht gezeten. Mijn dochter van 6 was er ook bij rn deed dit ook....... Nu is mijn vermoeden dat se de e. Cuniculi ellende had. Las ik vannacht pas na haar overlijden. Moet ik me nu zorgen maken over de gezondheid van mij en mijn dochter. We waren echt intensief aan t knuffelen met ons konijntje. Em ik lees dat t niet vaak voorkomt bij mensen..maar ik kan niet zien waar je san op moet letten voor een mogelijke besmetting. T is allemaal al triest genoeg zo. Zw was nog zo jong en pas in mei gekoppeld aan haar vriendje😭😭😭. Dar t zo ongelooflijk snel kan gaan pffff kan er met mijn hoofd niet bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies.

 

De enige gevallen waarbij het bij mensen voor kan komen, is als je een zeer zwakke afweer hebt, bijvoorbeeld door aids. Dus tenzij één van jullie inderdaad een probleem heeft met het auto-immuunsysteem, zou ik mij er geen zorgen om maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gezegd dat ze het wel gered zou hebben als je het eerder had geweten, met zo'n extreme vorm, maar ik ben wel met je eens dat ze je hadden moeten informeren en met je konijn naar de dierenarts hadden gemoeten. 

Laat je haar vriendje afscheid nemen? Ik ben daar zelf wel voorstander van. Het is weliswaar besmettelijk, maar ze hebben afgelopen week toch ook gewoon bij elkaar gezeten.

 

Sterkte met je verlies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .