Ga naar inhoud

Konijn beweegt mond maar eet niet


Zaar12

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Het lijkt soms net alsof mijn konijn aan het eten is, maar hij heeft dan niets in zijn mond. Klinkt een beetje raar, maar dan zit hij en zie ik opeens dat hij zijn mond beweegt zodat het net lijkt alsof hij aan het eten is, terwijl er geen hooi of eten in de buurt ligt. Mijn andere konijn doet dat niet. Ik ben dus toch een beetje benieuwd of dit betekent dat er misschien iets aan de hand is. Iemand ervaring hiermee of weet waarom konijnen dit doen?

 

Hij eet overigens prima groenvoer, kruiden en biks, met hooi is meneer helaas erg selectief (KK DA kon geen reden hiervoor vinden).

aangepast door Zaar12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kauwen ze op haartjes van het wassen of misschien blindedarmkeutels. Ik heb wel gehad dat mijn konijn het deed en bleek dat ze een vorse haak had terwijl ze gewoon nog at. Maar zij maakte toen ook rare bewegingen bij met haar bekje alsof er iets vast zat in haar mondje. Soms zie je haakjes ook pas als ze onder narcose zijn. Ik zou het gewoon goed in de gaten houden. Zolang je konijn nog eet, vrolijk is en er geen enge dingen zoals bloed uit het bekje ofzo komt..  maar je kan ook overwegen om voor de zekerheid onder narcose te laten na kijken. Mijn dierenarts adviseert mij altijd om het aan te zien zolang ze nog alles eet en verder vrolijk is en geen pijn lijkt te hebben. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .