Ga naar inhoud

Konijn weer naar buiten?


Avalon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Vrijdagochtend trof ik mijn Teddy Widder ram van 8 jaar apatisch in een hoekje van zijn buitenverblijf. Hij at niet en reageerde nergens op. Ik vermoede een gasbuik dus direct de dierenarts gebeld en kon meteen terecht. Ze hebben hem daar een dagje gehouden voor onderzoek en ook om hem door te warmen vanwege ondertemperatuur. Röntgen liet wat gas zien maar geen echte gasbuik. Wel heeft hij een niersteen. Al met al kon de dierenarts geen duidelijke conclusie trekken voor zijn staat van zijn. Hij heeft een vochtinfuus gehad en ik heb medicatie voor zijn darmen en toen mocht hij weer naar huis. Hij moest wel een nachtje binnen blijven.

 

Inmiddels zouden hij en zijn vriendin weer naar buiten mogen. Ik had hem een extra nachtje binnen gehouden omdat ik hem makkelijker kan pakken voor de medicatie. Nu twijfel ik over het naar buiten doen vanwege dit gekke weer.. ik wilde ze deze winter ook buiten laten maar ben erg geschrokken van zijn plotselinge ziekte. Ze binnen houden voor nu en/of de winter kan wel maar er zit een grote verbouwing van mijn huis aan te komen waarbij het niet ideaal voor ze zou zijn om binnen te zijn vanwege drukte, herrie en stof (mijn huis is maar 54m2 dus ook geen rustig plekje te creeeren voor in die tijd).

 

Hebben jullie advies voor mij voor wat te doen op dit moment? Zal ik ze gewoon weer naar buiten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze gewoon naar buiten doen. Een gasbuikje kan een keertje gebeuren en heeft niets te maken met binnen of buiten zitten. Als hij weer enthousiast eet en goed keutelt is het gevaar wel geweken is mijn ervaring. De enige reden om ze binnen te houden als ze gas hebben is om ze warm te kunnen houden, dat kunnen ze dan zelf niet zo goed. Wel even goed checken of er niet iets in de ren terecht kan zijn gekomen waar de buikproblemen heeft veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .