Ga naar inhoud

Konijnen vinden elkaar niet meer aardig?


Skipenpip

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik had 2 konijntjes, Skip en Pip. Toen Pip dood ging heb ik Skip op koppelvakantie gedaan. Skip en het nieuwe konijn Snickers hebben daar een paar dagen op neutraal gebied gezeten, toen ze weer thuis kwamen waren ze beste vrienden. Een paar weken geleden merkte ik dat Snickers wel erg mager werd, ik heb tijdens het voeren een tijdje bij de konijnen gekeken en merkte dat Snickers veel langzamer at. Sindsdien voer ik ze allebei apart. Snickers word alweer wat dikker, maar ik merk dat ze kale plekjes heeft en hier en daar een wondje. Ik let de laatste week extra goed op en het lijkt alsof Skip heel dominant is. Als Skip ergens wil gaan zitten en Snickers zit daar al, duwt ze haar gewoon weg. Ik heb ook het idee dat Snickers bang is om in het nachthok te komen, en daarom ook in de regen zit terwijl Skip lekker droog en warm zit. Wat moet ik hiermee doen? Mijn moeder zegt dat als het niet goed gaat tussen de twee, dat er eentje terug naar de opvang moet en dat er geen nieuw konijntje meer mag komen. Ik wil uiteraard niet dat ze alleen komen te zitten.

 

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn Skip en Snickers allebei vrouwtjes? Dat is niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Zijn ze allebei gecastreerd? 

Hoe lang zitten ze al samen, en hoe lang is gedrag al? Het zou door het voorjaar kunnen komen, dan zijn de hormonen wat meer actief, maar dan zou het wel al een maand of twee bezig moeten zijn. 

 

Het kan ook zijn dat er bij Snickers iets anders aan de hand is, en dan Skip daarom nu de kans pakt om de baas te spelen. Is ze bij de opvang nog helemaal nagekeken door een dierenarts voor ze bij jullie kwam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn allebei vrouwtjes. ze zitten samen vanaf de carnavalsvakantie. In het begin toen Snickers bij ons kwam had ze ook al wondjes op haar rug, maar ze was het asiel binnengebracht samen met een paar kippen, ik dacht dat het daar door kwam. Toen ging het een tijdje heel goed maar sinds een paar weken heb ik het idee dat er iets aan de hand is. Ik weet niet of ze helemaal is nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal als ze door een dierenarts zijn nagekeken en de vaccinaties hebben gehad, dan krijg je daar altijd een boekje van. Als je twijfelt, zou ik dat even navragen. Anders is het sowieso slim om even naar een dierenarts te gaan voor de vaccinaties, en die kan dan meteen even naar die wondjes kijken. Misschien is het wel gewoon een huidprobleem wat snel te verhelpen is, en zijn daarna alle problemen voorbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik t heel vreemd vind, dat een asiel 2 voedsters koppelt. Dus in mijn ogen niet heel gek dat t niet helemaal goed gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .