Ga naar inhoud

snickers net naar de DA gebracht voor castratie!


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Hoi hoi

moest het even kwijt hier! Heb net snickers naar de DA gebracht voor zijn castratie! Vind het best spannend, ik denk dat ik er meer wakker van lig dan mijn nijn zelf, maar oke :)

Ik heb van de DA al een brief mee naar huis gekregen over de narcose en waar ik op moet letten nadat hij gecastreerd is. Ze leggen een spuit zonder naald klaar zodat ik kan dwangvoeden mocht dit nodig zijn.

In de brief stond ook dat als hij eraan gaat bijten, krabben dat ik zo'n kraag kan ophalen. Ik wil deze eigenlijk al preventief meenemen bij de DA, want het weekend komt eraan. Zouden jullie dat ook doen? En pijnstilling? Ik kon het meekrijgen hebben ze gezegd als ik dat zou willen. Ik denk dat ik dat ook maar doe. Wel een tel nr gekregen voor noodgeval, dat vind ik wel fijn.

Hebben jullie nog meer tips voor me die ik kan gebruiken voor als hij thuis is? (niet op stro, maar op handdoeken leggen, eten en drinken in de buurt leggen, eerste dagen niet laten springen enz)

Tis mijn eerste nijn dus ik vind het wel spannend!

oh ja, ze zeiden dat ik snickers pas over 6 weken bij mijn voedster mag zetten, dat dan alle hormonen en zaad pas weg is, is dat niet erg lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstiller zou ik zowiezo meenemen. Hoor je eigenlijk altijd in huis te hebben in de EHBO-doos. Een kraag heb ik bij Binky niet nodig gehad. Binky heeft 5 dagen op handdoeken en kranten gezeten. Dwangvoeren was ook niet nodig omdat hij na het krijgen van een pijnstiller ging eten maar Binky is dan ook onder plaatselijke verdoving gecastreerd.

Over het algemeen wordt gezegd dat rammetjes met 2-3 weken wel bij een voedster geplaatst kunnen worden.

Succes met Snickers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie.

Ik heb eigenlijk geen ehbo doos thuis :$

is er hier ergens een topic waarin staat wat je allemaal nodig hebt, waar het voor dient en waar je dat kunt krijgen? want het is idd wel belangrijk. Zeker nu ik een tweede nijn gekocht heb.

Of zijn er ergens kant en klare konijnen ehbo dozen te koop?

De reden dat ik wel een kapje mee wil nemen is omdat we het weekend bij mijn ouders zijn. Daar zijn alle voorzorgsmaatregelen ook getroffen voor snickers en bij hoge nood mogen we altijd naar hun dierenarts. Maar omdat ik in het weekend niet zomaar ergens een kap vandaan tover en snickers een nijn is wat zowiezo veel likt, lijkt het me wel verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n kraag heb ikhier ook niet nodig gehad, maar is natuurlijk altijd handig om te hebben voor het geval dat... Die pijnstillers zou ik zeker doen, ik kon aan Moos toch wel merken dat hij die nodig had. Verder is wat vers groenvoer wat ze het liefste eten goed om ze snel weer aan het eten te krijgen. Idd handdoeken in het hok als bodembedekker en een paar daagjes rustig aanndoen, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

sorry voor mijn late reactie, heb het hele weekend geen internet gehad!

Vrijdag mocht ik snickers al om twaalf uur ophalen. Hij was echt super duf. De hele dag deed hij weinig behalve liggen. Na een aantal uren begon hij wat hooi te eten en te keutelen. Drinken nog niet. Ik merkte sterke wisselingen in hoe hij zich voelde. Het ene moment liep hij rond, de volgende uren lag hij voor zich uit te staren. Ik heb van die drops gekregen als pijnstiller. Zit een spuitje bij en dat moest ik dan op een stukje brood of appel doen. Lastig alleen de eerste dag omdat hij niets at!

Drinken deed hij weinig en daar maakte ik me zorgen over. Omdat hij wel rondliep in zijn kooi dacht ik dat hij wel gewoon kon drinken uit zijn fles. Deed hij niet. Toen ik een bakje water naast zijn eetbak zette, begon hij gulzig te drinken. Het hele weekend ging het steeds beter met hem, hij is weer de oude! Maar drinkt nog steeds niet uit zijn fles. Hebben jullie enig idee waarom niet? Wel uit een schaaltje. Hij heeft altijd uit een fles gedronken. Ik denk niet dat het komt omdat hij pijn heeft, want hij rekt zich ook uit en staat ook rechtop...

Ik heb wel even een vraagje nog: hij zit nu op handdoeken in zijn bovenren. Hoeveel dagen moet hij nog op handdoeken en wanneer mag hij ook weer los en in de benedenren? Los durf ik niet omdat hij constant op de bank springt normaal en dat mag hij nog niet zei de DA.

Ik durf hem ook nog niet op te pakken omdat ik bang ben hem pijn te doen. Wanneer is zo'n wond weer volledig genezen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 rammen laten castreren en heb ze nooit beperkt in hun doen en laten...ze sprongen allemaal vanaf dag 1 al ergens op en ik heb daar nooit problemen mee gehad...

Ik begrijp ook niet goed hoe een castratie van een ram het springen kan beĆÆnvloeden. Bij een voedster wel,omdat dat een buik operatie is. Bij een ram wordt alleen een klein sneetje in de ballen gemaakt...

Ik heb ze zelf altijd een dag of 3 op handdoeken gelaten .

Bij jou was de castratie vrijdag? Dan mag hij nu wel gewoon rondlopen enzo hoor. Hou de handdoeken nog tot maandagavond,dinsdagochtend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook hier hebben ze vanaf dag een weer gewoon los rond gelopen in hun ren!

de hechtingen zitten immers in de balzakjes zelf....en niet in de buik dus!

ik heb ze toen een dag of vijf op handdoeken laten zitten!

ik zou in ieder geval niet al te snel weer op stro zetten aangezien die nog wel eens scherpe puntjes hebben en dus irritatie aan de wond kunnen veroorzaken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja hier sprong zwartje met z'n net gecastreerde ballen op een plank, dat was dus wel auwie, maar verder mochten ze hier ook gewoon loslopen een dagje na de castratie, is alleen maar goed voor de eetlust en het herstel :)

Oppakken deed ik ook gewoon elke dag even, eventjes wondcontrole doen he, ik neem aan dat je hem toch niet bij z'n ballen pakt als je m optilt? Gewoon bij de voorpootjes/rugvel en kontje pakken en eventjes kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .