Ga naar inhoud

Pijnstilling


Aanbevolen berichten

Op een blaadje groente doen, maar niet elk konijn trapt er in.

Anders met je knieën op de grond, konijn tussen je benen met je eigen voeten tegen elkaar zodat het konijn niet achteruit kan lopen. Met een hand tussen de voorpoten het konijn iets optillen en met de andere hand het spuitje in de mond doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een reismandje dat zowel aan de voorkant als bovenkant open kan, bij Charlie is dat een makkelijk hulpmiddel als haar oogje weer eens gedaan moet. Ze hupt voor wat lekkers zelf het mandje in, ik zet de tralies aan de voorkant er vervolgens in, maar kan vanaf de bovenkant goed bij haar om haar oogje te zalven of medicijnen te geven. Dan afsluiten met meer lekkers en haar weer zelf uit het mandje laten huppen. Zij heeft vooral een hekel aan het vasthouden onder dwang. Op deze manier hoef ik haar niet te veel vast te houden, maar kan ze toch geen kant op.

 

Een bunny-burrito maken met een handdoek wil ook wel eens helpen als het konijn echt niet wil. Het konijn dus in een handdoek wikkelen (strak genoeg dat hij/zij er niet uit komt, maar ook niet zo strak dat ze niet meer kunnen ademen)

 

En met 2 personen doen, dat is meestal nog de beste tip. Dan kan één iemand het konijn hanteren en heeft de ander de handen vrij om medicijnen te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .