Ga naar inhoud

Gedrag na castratie, help?


Stefankonijn

Aanbevolen berichten

Vandaag in mijn rammetje van 8 maanden oud gecastreerd. Hij was nog erg suf toen hij thuis kwam maar is nu een paar uur later super druk, trekt aan het hek en rijdt op mijn been. Is dit normaal gedrag zo snel? Het rijden deed hij de laatste weken sowieso heel veel. Hebben jullie ervaring hiermee en hoe snel kan ik verwachten dat dat over gaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Stefankonijn:

Vandaag in mijn rammetje van 8 maanden oud gecastreerd. Hij was nog erg suf toen hij thuis kwam maar is nu een paar uur later super druk, trekt aan het hek en rijdt op mijn been. Is dit normaal gedrag zo snel? Het rijden deed hij de laatste weken sowieso heel veel. Hebben jullie ervaring hiermee en hoe snel kan ik verwachten dat dat over gaat? 

Zit hij binnen? 

En hoe groot is zijn plek nu?

Rammen knappen vaak erg snel op van hun ingreep, dus dit is wel normaal hoor.

De mijne was/en is een vrij rustig konijn die mij nooit reed, dus op dat vlak durf ik geen antwoord te geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed hoor, gelijk zo opstandig! 😅

Bij rammen is dat vaker zo. Zodra de narcose en sufheid is uitgewerkt, en als de pijnstillers werken, vinden ze hun veranderde situatie vaak maar niets. Goed teken hoor! Houd hem de eerste nacht wel binnen ivm lichaamstemperatuur op peil houden.

 

Ik weet niet of hij nog 14+ dagen apart moet ivm vruchtbaarheid, ik vermoed van wel, maar dan zou ik zorgen dat hij wel een beetje ruimte heeft en wat te doen heeft in zijn verblijf. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden! 

Ja het leek me inderdaad een goed teken dat er meteen zo veel leven in zit 😋 vanochtend meteen ook al veel binkies toen we hem goedemorgen kwamen zeggen. 

het is een binnenkonijn, hij gaat nog gekoppeld worden aan een leuke vriendin dus qua vruchtbaarheid hoeft hij niet in zn hokje te blijven. 

We hebben het onderste deel van zijn hok (deze heeft 2 verdiepingen) nu voor hem open en het bovendien afgesloten, en buiten het hok een ren geplaatst voor meer ruimte. Hij staat om een soort hoekje, voor rust, en loopt normaal los in de woonkamer als we thuis zijn. Maar hij wil denk ik gewoon graag bij ons in de woonkamer liggen want hij trekt bijna de ren omver! Nu weet ik niet of dat al slim is ivm misschien uitglijden op de vloer en de wond... hij is lief maar echt een lomperd 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich zou op de vloer lopen niet zo een probleem moeten zijn, misschien dat je er eventueel een kleed of iets anders wat meer grip geeft zou kunnen leggen? Ik zou wel een beetje oppassen voor veel springen, waarbij hij zich kan stoten. Fijn dat hij wel de ruimte heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .