Ga naar inhoud

Lawaai en stof van zagen slecht voor konijnen?


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb 2 konijnen, en ik ben als vermaak nu voor in de zomer een tuinhuis aan het timmeren, nu is mijn vraag; is het lawaai stressvol voor de konijnen en is het stof van het zagen slecht als dit richting het (met gaas aan de zijkant, dus open) hok waait? Groeten Freek, konijn 🐰 Sjaak en 🐰 Fien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stof is niet goed voor hun luchtwegen. Misschien kun je een plank tegen het hok zetten, of een zeil ophangen, zodat het stof er niet in waait?

 

Het lawaai verschilt per konijn denk ik. Dat is een kwestie van opletten hoe ze reageren. Die van mij reageren nergens op, ze vinden het alleen eng als de buurvrouw buiten touwtje springt.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Marjoleink:

Het stof is niet goed voor hun luchtwegen. Misschien kun je een plank tegen het hok zetten, of een zeil ophangen, zodat het stof er niet in waait?

 

Het lawaai verschilt per konijn denk ik. Dat is een kwestie van opletten hoe ze reageren. Die van mij reageren nergens op, ze vinden het alleen eng als de buurvrouw buiten touwtje springt.

Mijn ene konijn staat alleen stil als er een hard geluid is van breekijzer op hamer, zo’n soort galm die ook pijn doet aan mijn oren, maar na 2 seconden gaat ze gewoon weer door met wat ze aan het doen was. En ik kan inderdaad een. Kleed over het hok heen hangen. Dank u wel, Groeten Freek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .