Ga naar inhoud

Castratie


BunnieHop

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Omdat mijn topic was gesloten bij deze een update.

 

Mijn dwerg konijn her Holly (zo heeft mijn schoonzus haar genoemd) is vandaag gecastreerd.

Ze moet daar blijkbaar wel een nachtje blijven. Ik weet niet of dit normaal is?

Maar haar eierstokken, baarmoeder en eventuele embryo's zijn verwijderd!!

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ze weer mee naar huis mag?

 

Vladimir is vrijdag trouwens aan de beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal mogen ze gewoon dezelfde dag naar huis, maar het is niet verkeerd hoor dat ze haar een nachtje houden! Het kan zijn dat ze haar temperatuur gewoon nog eventjes wat beter goed in de gaten willen houden, of liever willen dat ze gegeten heeft voor ze naar huis mag. Ze zal daar ongetwijfeld zeer goed verzorgd worden 🙂 

 

Zorg dat de bodembedekking niet in de wond kan prikken, zelf kies ik meestal voor oude (bad) handdoeken in het verblijf. Ook is het aan  te raden haar nog eventjes binnen te houden in huis, ivm haar temperatuur. Konijnen hebben soms wat moeite dat goed te regelen zelf na een operatie en dan mag ze niet in de kou zitten. En zorg dat je voldoende lekker eten in huis hebt voor haar. Hoe sneller ze zelf weer iets eet, hoe makkelijker het herstel gaat. 

 

Informatie over castratie (met aan het eind ook info over zorg nadien)
https://www.bunnybunch.nl/informatie/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen

 

Zorg voor- en na een operatie:
https://www.bunnybunch.nl/informatie/zorg-voor-na-operatie-konijn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke!

 

Binnenverblijf staat inderdaad al klaar, had de dierenarts ook al gezegd (en heb het ook hier gelezen trouwens).

Liggen wat handdoeken in en ik heb altijd lekkers in huis! Wat schildpadden aan groenvoer eten mogen konijntjes ook dus dat komt helemaal goed.

Hooi leg ik morgen pas neer.

 

Eventuele medicijnen voor naderhand zal ik morgen nog vragen voor thuis tenzij ze het zelf al aanbieden natuurlijk.

 

Als ik het zo allemaal heb doorgenomen denk ik dat ik wel klaar ben voor haar terugkeer!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .