Ga naar inhoud

Zwelling bij het oog


tesssje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

 

Vorige week woensdag op 4 maart heeft mijn lief konijntje zijn prikjes gehad tegen myxomatose en Rhd1 & 2. Gisteravond viel het mij op dat zijn onderste oogleden rood waren en vanochtend zag ik een lichte zwelling bij zijn rechteroog. Nu ben ik net thuis en zag dat ook bij zijn linkeroog een lichte zwelling is en rood. Het onderste ooglid van zijn rechteroog is nog meer gezwollen en roder (zie afbeelding). Gelukkig had ik vanochtend ook gelijk gebeld voor aan afspraak bij de DA voor morgenmiddag! Ik vroeg mij wel af of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn. 
 

Alvast bedankt!

A3A4F291-6A8C-4E94-865F-B8011418E0B5.jpeg

FCA31F83-7A2A-48EA-8DA4-0B6860F2EC57.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een reactie kunnen zijn op de vaccins die je konijn gekregen heeft. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik geloof dat hij dan myxomatose verschijnselen kan krijgen. Hoe erg dat is weet ik niet, dus goed dat je naar de dierenarts gaat! Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar dit is het eerste dat ik kan bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het door de vaccinatie komt. Bij myxomatose zwellen vaak de oogleden op, wel een heel stuk erger meestal dan dit. Maar het betreft een gevaccineerd konijn. Ja, ze kunnen daar soms wel last van krijgen, meestal als het een zwak konijn betreft. Was het een herhaling van de vaccinatie, of de eerste keer? Zijn er verder geen gezondheidsklachten gehad in het verleden of nu wat op verzwakte weerstand kan wijzen? Heb je mogelijkheid om het konijntje te temperaturen?

 

 

Maar het kan toeval zijn en totaal niets met de vaccinaties te maken hebben. Zo kan het ook een oogirritatie zijn, dat er bijvoorbeeld een hooisprietje in het oogje geprikt heeft, wat irriteert, dat er iets in het oogje zit, of dat er een ontsteking bij het oogje is. Ook kan het door kiesproblemen komen. Best wat mogelijkheden dus. Verstandig dat je een afspraak gemaakt hebt. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Hopelijk valt het mee. Laat je ons weten hoe het gaat vanmiddag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .