Ga naar inhoud

Beestjes


Saar2000

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

mijn 3 franse hangoren hebben sinds kort kleine beestjes die zich rond de ogen vastbijten en bloed zuigen. Naar mijn idee zijn het geen teken of bloedluizen of iets dergelijks. Ze hebben een week geleden alle drie een pipetje naar gewicht gehad maar de beestjes zitten er nog steeds. Iemand enig idee wat het zijn en wat ik er tegen kan doen? De konijnen leven overigens buiten in een grote ren met gras en graven holen. Misschien hoort het er dus allemaal bij? 

Ik hoor het graag als iemand dit herkent.

Groeten Saar

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Renske34:

ben je al naar de dierenarts geweest ermee? Het kan zijn dat ze niet het goede middeltje hebben gehad. Ik zou even niet weten wat dit is...

De dierenarts zag niet meteen wat het was. We zouden eerst wachten of dit middel werkt. Het is stronghold wat ze altijd geven voor alle ongedierte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Kolino:

Vlooien? Dat is het enige wat ik zo nog kan bedenken wat zich vastzet en bloed zuigt en zo klein kan zijn. Maar dat is ook maar een wilde gok. Wat voor pipetje hebben ze gehad, welke werkzame stof zat daar in?

Nee het zijn geen vlooien. Ze springen niet. Het lijken teken maar dan kleiner. Ik weet niet of dat mogelijk is? 

Het pipetje was van stronghold. Goede hoeveelheid voor het gewicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er wel een beetje uit als een teek.  Er zijn verschillende soorten teken, dus het zou maar zo kunnen dat de ene kleiner is dan de andere. Ook zijn teken in hun larve- en nimfstadium een stuk kleiner, maar ook in die stadia kunnen ze zich al vastzetten en volzuigen. Het kan dus dat het om hele jonge teken gaat.

 

Stronghold is inderdaad een middel om ook teken te bestrijden, dus het zou moeten werken. Er worden ook wel andere middelen genoemd, die ook kunnen werken, zoals Permethrin. Het lijkt me alleen niet gezond om vlak achter elkaar meerdere middelen te gebruiken.

 

Heb je nog andere (wilde) beestjes in de tuin zoals, katten, honden, egels, dassen? Dat zegt misschien meer over wat door soort teek of welk ander beestje het zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .