Ga naar inhoud

Pelle: wanneer weer naar buiten


paniekvogeltje

Aanbevolen berichten

Na de gasaanval lijkt ze weer te zijn opgeknapt. De Novacam en Cisaral ben ik aan het afbouwen. Sab simplex en dwangvoeding is niet meer nodig, ze eet zelf. Nu zit ze nog binnen, op de gang, maar ik vind het spannend om te bepalen of ze weer naar buiten mag. Ze heeft sinds afgelopen zaterdag binnen gezeten en nu ben ik al bang dat dat te lang is geweest en ze niet meer naar buiten kan. Of dat ze vannacht weer in de stress schiet van iets. De kooi is toch echt marterproof, maar als er zo'n beest aan het gaas loopt te snuffelen is dat toch ook doodeng? (Of is mijn angststoornis weer aan het overdrijven? Zijn er hier op BB ook psychologen die toevallig een konijn hebben, zou nu echt handig zijn.) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind augustus is de tijd van het jaar dat je nog kan wisselen, dus dat ze een week binnen heeft gezeten, maakt op dit punt nog niet veel verschil. Maar als je haar naar buiten wil, zou ik daar niet te lang mee wachten. Als ze is opgeknapt zou ik zeggen dit weekend weer terug naar buiten.

 

Ja marters in de buurt van het hok zijn eng, dat klopt. Als ze door hebben dat ze het verblijf niet in komen zoeken ze verder naar makkelijkere prooien. Zorg daarom ook echt voor een voldoende ruim, veilig verblijf met prettige schuilplekjes zodat ze weg kunnen kruipen. Een maatje helpt ook goed om steun bij te zoeken als er sprake is van angst.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .