Ga naar inhoud

Scheve nagel


tam86

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren zie ik dat mijn konijn aan haar linkerpootje een scheve nagel heeft (de buitenste nagel). Soms loopt ze een beetje gek, maar ik zie niet veel geks aan haar. Ze likt er soms aan. Ik heb ook geen bloed gevonden. Een aantal maanden geleden heb ik een afgebroken nagel gevonden (zelfde kleur, wellicht dezelfde nagel). Moet ik iets aan de nagel doen? Kan het zijn omdat het waarschijnlijk de tweede keer is dat die nagel een beetje misvormd is en daarom sneller loslaat/afbreekt? Kan dat een oorzaak hebben? Calcium? Ze is een druk konijn dat steeds graaft en sloopt.

 

Ze krijgen Versele laga complete 20gr per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien is een gebroken nageltje niet zo erg, dat groeit simpelweg terug.

Maar omdat je aangeeft dat het ook echt scheef staat: Ik zou het wel goed in de gaten houden, als ze er echt gek door loopt, en aan likt zou het kunnen dat het echt pijn doet. In dat geval zou ik binnenkort wel even langs de dierenarts gaan om het na te kijken. Misschien heeft ze het teentje wel gebroken? Altijd verstandig om het even goed na te laten kijken, als het ontstoken is kan het nodig zijn dat wel goed aan te pakken voor het erger word. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Evee:

Normaal gezien is een gebroken nageltje niet zo erg, dat groeit simpelweg terug.

Maar omdat je aangeeft dat het ook echt scheef staat: Ik zou het wel goed in de gaten houden, als ze er echt gek door loopt, en aan likt zou het kunnen dat het echt pijn doet. In dat geval zou ik binnenkort wel even langs de dierenarts gaan om het na te kijken. Misschien heeft ze het teentje wel gebroken? Altijd verstandig om het even goed na te laten kijken, als het ontstoken is kan het nodig zijn dat wel goed aan te pakken voor het erger word. 

Ik vind het lastig. Ze rent nog steeds rond en maakt binkys. Ik merk weinig anders aan haar. Als ze pijn heeft wordt ze snel knorrig, maar ze is vrolijk. Ik ga het in de gaten houden, misschien heeft ze gewoon een misvormde nagel ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .