Ga naar inhoud

Mijn konijn is niet meer zindelijk


Lilly en Leila

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal mijn konijntje Leila bijna 7 maanden, poept en plast niet meer op haar toilet.Ik verschoon haar toilet iedere ochtend(terwijl er soms maar een plasje en wat poepjes in liggen) ze is op dit moment uit haar hok want ze mag elke dag even in het huis rondhuppelen en dat doet ze met veel vreugdesprongetjes maar net poepte ze in het zelfgemaakte kasteel dat ik heb gemaakt en er kwam ook wat poep op een matje.Wie weet wat er aan de hand is en kan mij hierover informeren.Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maat soms wel een klein plasje ernaast maar als er niets is vind ik het wel oké.maar eerst was ik wel een beetje geschrokken omdat het best wel veel keuteltjes waren en ik had ook een ander verhaal gelezen van iemand met hetzelfde en dat konijn had een tumor bij zijn anus dus dat vond ik best heftig maar als er niets is is het goed.bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schoonmaken van het toiletje kan 2 kanten op werken: óf het is te schoon waardoor de geur van urine weg is en het konijn de plek niet herkent als een toilet óf het is inderdaad te vies en ze weigeren er om die reden op te gaan. 

 

Ik schep zelf de natte korrels en meeste keutels er iedere dag uit en vervang die voor schone. Ik maak de gehele bak 2 keer per week schoon met heet water en wat azijn. In de zomer doe ik dit om de dag i.v.m. vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .