Ga naar inhoud

Vuurwerk en net 1 nijn overleden


ewy79

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

jammer genoeg hebben we onze voedster vandaag moeten laten inslapen nadat bleek dat ze allemaal uitzaaiingen had.

Nu is onze jongen alleen maar dit weekend is het groot vuurwerk in onze stad door het carnaval. Dus veel mee lawaai dan andere dagen.

Wat kan ik doen om hem zo comfortabel mogelijk deze drie dagen door te komen?

Alle tips zijn meer dan welkom.

groeten,

Evelyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staat uitgebreide informatie over konijnen en vuurwerk (meer voor de jaarwisseling geschreven, maar de tips zijn natuurlijk bij elk vuurwerk toe te passen): https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-en-vuurwerk/

 

Zorg er vooral voor dat hij zich veilig voelt, vertrouwd terrein, plekjes om weg te kruipen. Dat verminderd stress. En als het een binnenkonijn is gordijnen dicht, ramen dicht, en tv of muziek opzetten zodat de knallen wat naar de achtergrond gaan. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte.

 

Ik zou voor je ram wat betreft het vuurwerk zelf niet anders dan anders doen. Hij wordt er alleen maar (extra) gestresst van als jij opeens steeds zenuwachtig bij hem gaat kijken tijdens het vuurwerk en vanalles gaat veranderen. De eigen vertrouwde omgeving en gewone routines zullen hem nog het meeste steun geven. Ik neem aan dat hij plekjes heeft waar hij zich kan verstoppen.

 

Als hij binnen woont kan je, zoals Evee al aangaf, de gordijnen dicht doen, licht aan en eventueel tv of radio op normaal of zacht volume aan doen. Dan vallen de flitsen, en de knallen een klein beetje, minder op. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .