Ga naar inhoud

Gefrustreerd konijn


Avalon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb in een ander subforum al eens een bericht geplaatst over mijn nieuwe opvang konijn. Nu loop ik qua gedrag tegen wat dingen aan.

 

Achtergrond schets: het betreft een 7 jarige Teddy Widder voedster. Was een impuls aankoop, heeft altijd alleen gezeten en kreeg weinig aandacht. Ze woont nu 1.5e week bij mij.

 

Nu zie ik veel frustratie bij haar. Ze stampt opvallend veel. Ze wil graag geaaid worden, maar alles gaat in stress. Dus ze duwt haar hoofd in je handen, rent een rondje, stampt dan, komt terug etc. Dat alles wisselt in een paar seconden. Zojuist zat ik buiten bij haar op de grond en dan springt ze op schoot, er weer af, huppelt een rondje, stampt een paar keer, springt op schoot, wil een aai, nibt mij een paar keer, graaft in mijn schoot en rent weer stampend een rondje. Uiteindelijk vond ze even rust en lag een minuut of 3 languit op schoot, om ineens weer op te springen voor haar stamprondje.

 

Heeft iemand een idee waar dit gedrag vandaan komt? Hoe moet ik dit gedrag interpreteren?

 

Geen zorgen, ze krijgt een vriendje en een ruim hok is al onderweg dus dat zal al veel goeds doen. Ik vind het vooral erg leerzaam om steeds meer over gedrag te weten te komen zodat ik haar (en mn 2 andere konijnen) beter kan begrijpen 🙂

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een konijnenmaatje al veel van dit gedrag zal veranderen. Ze klinkt eenzaam en gefrustreerd. Ze zoekt contact met jou, maar jij bent geen konijn -dus communicatieverschillen- en ze vind het ontzettend spannend allemaal. 

 

Ik zou niet te lang wachten met het zoeken naar een match voor haar, en wel echt naar een opvang gaan voor speed-dates, zodat je wel een maatje vind wat qua karakter goed bij haar past en haar wel de rust en aandacht kan geven die ze nodig lijkt te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .