Ga naar inhoud

Af en toe andere keutels


tam86

Aanbevolen berichten

Mijn ram heeft over het algemeen mooie rond licht bruine tot donker bruine keutels. Zo af en toe zit er een ovale of een plakkerig/natte ronde of ovale keutel bij (geen blindedarm). Hij keutelt een paar andere vormen keutels en daarna zijn ze weer normaal. Dit is bijna dagelijks. Soms vind ik ook een blindedarmkeutel voor de helft opgegeten. Zijn kontje controleer ik elke dag, maar die is schoon.

 

Mijn konijn krijgt 2x10 gram biks, eet goed hooi, drinkt zon 200 ml per dag (hij weegt 2,5kg). Ze krijgen een handje kruiden per dag en elke dag verschillende soorten groenvoer. Het is een levendig en vrolijk konijn. Ze hebben 24/7 7m2 tot hun beschikking.

Vorig jaar feb heeft hij EC gehad, waar hij goed van is hersteld. Al drinkt hij nog steeds meer dan mijn voedster. 

 

Misschien maak ik me zorgen om niets, maar kan er iets mis zijn doordat hij die vreemde keutels heeft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hij op het moment aan het verharen?

 

Mijn konijnen doen dat op het moment wel behoorlijk, en van de week zag ik ook enkele wat ovalere keuteltjes met wat haar er in, kettingkeutels zonder dat ze echt een ketting vormden. Verder zijn er ook genoeg gewoon normale keutels gelukkig, hier eten ze ook goed hooi en drinken ze ook genoeg water, dus ik maak mij er niet al te veel zorgen over. Wel reden om regelmatig even te checken hoe de keutels zijn, maar als het niet meer dan een paar afwijkende keutels zijn, maak ik mij geen zorgen. 

 

Als het wel vaker afwijkt zou het kunnen dat ze een wormbesmetting hebben. Dan zou je dat nog kunnen laten controleren bij de dierenarts en/of een wormenkuurtje kunnen geven om te kijken of er daarna verbetering is. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Is hij op het moment aan het verharen?

 

Mijn konijnen doen dat op het moment wel behoorlijk, en van de week zag ik ook enkele wat ovalere keuteltjes met wat haar er in, kettingkeutels zonder dat ze echt een ketting vormden. Verder zijn er ook genoeg gewoon normale keutels gelukkig, hier eten ze ook goed hooi en drinken ze ook genoeg water, dus ik maak mij er niet al te veel zorgen over. Wel reden om regelmatig even te checken hoe de keutels zijn, maar als het niet meer dan een paar afwijkende keutels zijn, maak ik mij geen zorgen. 

 

Als het wel vaker afwijkt zou het kunnen dat ze een wormbesmetting hebben. Dan zou je dat nog kunnen laten controleren bij de dierenarts en/of een wormenkuurtje kunnen geven om te kijken of er daarna verbetering is. 

Bedankt voor je heldere en rustgevende bericht! Af en toe ben ik een hypochonder wat betreft mijn konijnen 🙈

 

Volgens mij verhaart hij niet, maar ik zal hem wat lijnzaadbrokjes geven. Wellicht loopt het dan iets makkelijker. Toevallig gaan ze as maandag naar de dierenarts voor hun prikjes. Ik zal het gelijk bespreken! Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .