Ga naar inhoud

Konijntje stampt na aaien?


Inge Hkmr

Aanbevolen berichten

Hoi!  

Ik kon nog niet helemaal het antwoors vinden in de eerdere topics en ik ben toch wel heel nieuwschierig wat het betekent. 

 

Chardonnay is mijn voedster van  ongeveer 4,5 maand.  Sinds deze week is ze een stuk aanhankelijker en lijkt ze graag geaait te willen worden. 

 

Alleen als ik even stop met aaien stampt ze ineens hard op de grond. Dit deed ze 2 dagen terug voor het eerst en nu als ik wat langer knuffel doet ze dit ook.  Ze ziet er niet angstig uit.  

Weten jullie misschien wat dit kan betekenen? 

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ze heeft het stampen nu door. Kan het ook met dominant of territoriaal te maken hebben?  

 

Ze wil steeds geaait worden en is nu rondom mij voeten ook aan het stampen.  Ze rent zeg maar langs en stampt dan ondertussen op de grond. 

Verder poept ze ook enorm veel op het moment. Spelen hormonen hier ook een rol bij.

 

Angstig kan ik haar echt niet noemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een voedster van 4,5 maand kan het inderdaad door hormonen komen, het warme weer zorgt er ook voor dat veel dieren eerder in de voortplantingscyclus van het voorjaar komen, waar ze normaal pas in februari in komen. Dus het zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .