Ga naar inhoud

Konijndilemma


Lynn Reijnders

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijntjes. Allebei zijn ze van 11 juli jongstlede. Ik heb mijn mannetje 3 weken geleden laten helpen zodat ze geen broer en zus baby’s kunnen maken. Op advies van de dierenarts heb ik ze ieder een aparte kooi gegeven. Wanneer ze binnen bij mij op de bank zitten zijn ze wel samen. En vaak ook super lief. Maar sinds een week of 2 rijd het vrouwtje op het mannetje. Nu had ik al gelezen dat dat kan komen door verschillende rangorde en bepalen die de dominantste is. Op internet stond dat ik ze gewoon hun gang moest laten gaan met als gevolg dat er 3 plukken haar van het mannetje op de grond lagen en ik een bang mannetje had. Ik heb opnieuw de dierenarts gebeld omdat ik ze over een tijdje toch wel gezellig bij elkaar wil zetten in de kooi. Hij gaf mij 2 opties. Hij zei of je laat ze zijn gang gaan en wacht het een tijdje af en wordt het niet beter kan je het vrouwtje nog laten helpen om ze op zelfde rang orde te zetten. Maar de kans is dan niet 100 procent dat dit gedrag ook daadwerkelijk stopt. Of je laat ze in een aparte kooi zitten. Wat ook niet echt mijn voorkeur heeft. 

 

Hebben jullie ideeen/suggesties wat ik moet / kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de konijnen al aan elkaar gekoppeld op neutraal terrein? Ik kan dit in je verhaal niet terugvinden. Daarnaast kiezen konijnen zelf met wie ze wel/ niet willen samenleven. Dus het is mogelijk dat broer en zus uiteindelijk niet samen kunnen leven. Check eerst even artikelen op Bunnybunch over dit onderwerp (https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-koppelen/post/koppelen-van-konijnen/), want konijnen hun gang laten gaan zou ik zelf niet doen als je niet weet waar je op moet letten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .